NA24.no

Luksusshopping i India

Foto: YOSHIKAZU TSUNO (Scanpix)
Nå inntar verdens motehus India.

GRATIS OPPSETT: Les NA24 på mobil

Shoppingmulighetene i India øker, når verdens motehus inntar Mumbai, skriver Aftenposten.

NA24 - din næringslivsavis

Indias middelklasse, bestående av 300 millioner mennesker er den største i verden, og øker stadig sin kjøpekraft. Dermed åpner nye butikker for å fri til forbrukerne.

Rundt 1,6 millioner husstander i India, mellom åtte og ni millioner mennesker, har en inntekt på vel 500.000 norske kroner. Disse husstandene bruker igjen potensielt 45.000 kroner i året på luksusprodukter. I tillegg vokser denne gruppen med 14 prosent i året.

- Potensialet er stort, mulighetene i India er store, sier visedirektør Saloni Nangia ved The Knowledge Company, til Aftenposten.

Stadig flere motehus etablerer seg nå i India. Innen 2008 vil det finnes fire Gucci- butikker hvor dørvaktene hilser kundene velkommen i Gucci- turban, skal vi tro Guccis direktør, Mark Lee. Også Calvin Klein, Versace, Louis Vuitton, Burberry, Jimmy Choo og Chanel er blant dem som har åpnet butikker i landet.

For bare få måneder siden, kunne Mumbais elite bare drømme om det de nå kan fråtse i; sko, jeans, dresser og kjoler. Og salget går ifølge Gucci over all forventning.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere