NA24.no

Madonna gir gratismillioner

Sist oppdatert:
Hennes & Mauritz har mye å takke pressen for.

H&Ms samarbid med artisten og stilikonet Madonna (48) har lønnet seg.

NA24 - din næringslivsavis

Satsingen har gitt den svenske kleskjeden gratisreklame verdt mange millioner, skriver Dagens Nyheter.

- Hittil har det vært vel verdt pengene, sier informasjonssjef ved H&M, Kristina Stenvinkel.

På torsdag starter salget av Madonnas egendesignede kleskolleksjon i H&Ms butikker rundt om i verden.

Millioner i redaksjonell dekning
Gratisreklamen det vises til er den store oppmerksomheten Madonnas samarbeid med den svenske kleskjeden har fått i verdenspressen.

Blant annet pryder Madonna omslaget på britiske Elle og italienske Vouge. Nyhetsmedier som New York Times, International Herald Tribune og Le Figaro ventes også å publisere store intervjuer med Madonna i forbindelse med H&M-kampanjen.

- Verdt det dobbelte
I Sverige har både Dagens Nyheter og Svenska Dagbladet kjørt store intervjuer med verdensstjernen.

Hadde kleskjeden kjøpt tilsvarende dekning som annonser hadde det totalt kostet mange millioner kroner. Dagens Nyheter peker på at en annonseplass tilsvarende deres Madonna-artikkel hadde kostet 225.00 kroner.

- Hovedregelen er at en artikkel er verdt det dobbelte av en annonse, har stjernemegler Petter Andreas Poppe i Poppe & Co. Aktiv Eiendomsmegling tidligere fortalt til NA24 Propaganda.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere