*Nettavisen* Økonomi.

Marerittuke for Postbanken

Strømbrudd og virus har herjet Postbanken denne uken.

Nettavisen skrev tidligere torsdag om en frustrert kunde som ikke hadde kommet inn på Postbankens nettbank på minst fire dager.

Informasjonssjef i Postbanken, Nicolay Bruusgaard, langt på vei bekrefter kundens opplevelse.

- Vi har hatt store utfordringer denne uken, men vi har jobbet på spreng for å løse dem, sier han til Nettavisen.

Han forteller at de har hatt to strømbrudd, samt et datavirus som har herjet det interne systemet.

- Vi føler ikke vi har for dårlig sikkerhet. Det er vanskelig å gardere seg 100 prosent. Og jeg vil presisere at viruset ikke har rammet kundesystemene, sier Bruusgaard.

Feilen fikset
Likevel har de to hendelsene ført til at nettbanken, telefonbanken, samt diverse automatiske bestillingstjenester på nett ikke har fungert som de skal store deler av uken.

På slutten av Nettavisens samtale med Bruusgaard får han en melding om at feilen er blitt fikset, og at alt nå skal fungere som normalt igjen.

- Men vi beklager selvfølgelig alle problemene disse to uforutsette hendelsene har medført for våre kunder, sier han.

Er nettbankene fortsatt for ustabile, og er sikkerheten god nok? Diskutér under!

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.