NA24.no

McCann vant StatoilHydro

Reklamebyrået DDB mister storoppdrag når Hydro blir innlemmet i Statoil.

McCann var reklamebyrået til Statoil og DDB hadde Hydro på kundelisten. Som to av Norges største selskaper har de også vært tunge navn på kundelistene til de to byråene.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

McCann ble valgt etter en prosess som har omfattet evaluering av syv norske og internasjonale reklamebyråer, skriver Hydro i en pressemelding.

Skal bygge merkevare
- I tillegg til utvikling og gjennomføring av en profileringskampanje for å markere lanseringen av StatoilHydro kommende høst, vil samarbeidet omfatte langsiktig merkevarebygging. Samarbeidet omfatter også løpende utvikling av nasjonale og internasjonale kreative konsepter, skriver Hydro i meldingen.

Administrasjonen i StatoilHydro har varslet at de er innstillt på å skifte navn på selskapet om ett år, men det er ennå ikke sikkert om deres største eier, Staten, er like lystne på et navnbytte. Uansett er det vel lite trolig at man setter i gang noen tunge merkevarekampanjer før dette spørsmålet er avklart.

Starter umiddelbart
Arbeidet med å planlegge lanseringskampanjen for StatoilHydro starter umiddelbart og vil bli implementert når den planlagte fusjonen mellom Hydros olje- og gassvirksomhet og Statoil er gjennomført.

Det sammenslåtte selskapets detaljhandelsvirksomhet omfattes ikke av denne avtalen, og de avtaler som Statoil i dag har innenfor dette området, vil inntil videre bli videreført.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere