NA24.no

Meglernes nye triks

Boligmelglerne finner stadig opp nye metoder for å lokke til seg kunder.

GRATIS OPPSETT: Les NA24 på mobil

Tåsen Eiendomsmegling i Oslo kjørte for eksempel nylig en kampanje hvor de lovte å utbetale 3000 kroner for hver kunde man vervet, skriver VG torsdag.

NA24 - din næringslivsavis

Meglerne er også kreative når det gjelder å få folk på visning.

I Rauland tilbød en eiendomsmegler rundtur til forskjellige hytter og leiligheter kombinert med opplevelser i skibakken. Her kunne man få både skredkurs og offpistekjøring med instruktør. Helt gratis. Det ble også ordnet med gratis barnevakt mens foreldre testet skiene.

Markedet er blitt så tøft at meglerne må bli mer offensive og kreative, mener Vidar K Akse, fagansvarlig hos Tåsen Eiendomsmegling.

Ring Eiendomsmegling er ikke fornøyd med kreative påfunn som Tåsen Eiendomsmeglings markedsføring. Denne uken sa de opp franchiseavtalen med dem fordi Tåsen har brutt retningslinjene for markedsføring i Ring.

- Det er en litt desperat måte å skaffe kunder på. Denne typen stunts er en krampetrekning, sier Hans Christian Børresen, administrerende direktør i Ring Eiendomsmegling.

Det er ulovlig å utbetale vervepremier som er avhengig av boligsalg, ifølge Kreditttilsynet.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere