NA24.no

MK Bergen til Oslo

Foto: MK
Etablerer seg i tigerstaden.

I dag torsdag skifter utfordrerbyrået MK Bergen navn til MK, samtidig etablerer selskapet seg i Oslo.

- Vi har nå tatt steget opp blant de største byråene i Oslo, da er lokal tilstedeværelse også naturlig sier Svein Roger Selle, administrerende direktør i MK i en melding.

MK Bergen kunne denne uken juble over sin første plassering på den nasjonale konkurransen blant alle reklamebyråer, Kampanjes «byråprofil». Byrået som der ble kåret til det beste utenfor Oslo satser nå videre. MK har til nå vært et nasjonalt utfordrerbyrå med hovedkontor utenfor Oslo. Hovedkontoret vil fortsatt være i Bergen men nå utvider altså selskapet. Samtidig forsvinner navnet som har vært det samme siden starten.

- Det er en tid for det meste. Det er med tungt hjerte vi forlater Bergen på visittkortene, men det vil alltid være i våre hjerter, sier Selle i meldingen.

28 personer i Oslo
MK skal ikke lage en egen avdeling i Oslo. Målet er å skape et sterkt kreativt miljø uansett lokasjon. Selskapet vil sette sammen team basert på kundens behov og ikke basert på hvor vi sitter. Ikke ulikt de store internasjonale konsulentselskapene. Det vil si at MK ikke skal ha en egen Bergens eller Oslo avdeling men at oppgaven styrer teamet.

- Vi ønsker å være et sterkt fagmiljø og et selskap. Vi forblir et aksjeselskap med én ledelse. Her er alle under et tak. Derfor kan vi si at vi åpner med 28 personer i Oslo, sier Selle i meldingen.

Sterk vekst. Fra 5 til 28 ansatte på 6 år
MK har på kort tid kjempet seg til en posisjon i det nasjonale markedet fra Vestlandets hovedstad. Det hører til sjeldenhetene i det den norske reklamebransjen. Selskapet har siden 2005 vokst fra 5 til 28 ansatte, og har lykkes med å tiltrekke seg store kjente merkevarer som Q-Meieriene, Mitsubishi, O.Kavli, Chess, NextGenTel med flere.

- 2011 år har vært et hyggelig år for oss. Først vant Q-Meieriene «NM i merkevarebygging» (AC Nielsens merkestyrkepris) og nå kom vi på andreplass i kategorien «Dyktighet i langsiktig merkevarebygging» i årets Byråprofil, kun slått av Try. Dette er det vi skal være kjent for. At vi blir lagt merke til, til tross for at vi til nå kun har vært utenfor Oslo, lover godt for etableringen i hovedstaden, avslutter Selle i meldingen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere