NA24.no

Valuta USD 7,77 EUR 9,60 GBP 11,12 SEK 92,37
Oslo Børs 0,19%
Ny markedsmedarbeider i NRJ
Ny markedsmedarbeider i NRJ

Mobilsuksess for NRJ

Ny radioapplikasjon har blitt lastet ned 4000 ganger siden mandag.

Radioselskapet NRJ Norge AS slapp på mandag sin applikasjon for iPhone og iPod Touch. Nå er de på tredjeplass over de mest nedlastede gratisprogrammene på Apples Appstore i Norge.

Applikasjonen gjør det mulig å lytte til stasjonen gjennom telefonen og legger til rette for bakgrunnslytting, som gjør at du kan bruke telefonen på vanlig måte samtidig som du har radioen på.

Det er opplysningstjenesten 180.no som topper listen over gratisprogrammene som er mest lastet ned i Norge. 180.no kjører i disse dager en større tv-kampanje for sin applikasjon.

– Dette har tatt av i langt større grad enn det vi hadde våget å tro da vi lanserte. Når man skal ut og konkurrere med populære applikasjoner som Facebook og Spotify blir man litt ydmyk, sier markedssjef Joachim Knutsen i NRJ til NA24 Propaganda.

Satsingen er utviklet for NRJ Norge AS.

Knutsen har tro på at det å være først på dette markedet i Norge vil gi fordeler.

– I den målgruppen vi har er det viktig å være til stede med produkter som godt teknokvalifiserte unge folk vil ha. Vi ser også at tjenesten blir brukt av dem som laster den ned, så langt har vi registrert oppstart av programmet som er omtrent ti ganger så stort som antallet nedlastede applikasjoner, sier Knutsen.

Han regner ikke med at de får være alene på dette markedet så lenge.

– Nei, vi vil tro at de fleste konkurrentene kommer til å lansere sine egne løsninger, sier Knutsen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere