*Nettavisen* Økonomi.

Moods får TV-show i USA

Foto: Scanpix

Snart kan du følge den fargeglade designerduoen «Moods of Norway» på skjermen.

27.01.09 14:37

(SIDE2): Simen Staalnacke og Peder Børresen er de kreative sjelene bak Moods of Norway, klesmerket der helnorske referanser som vaffeljern, traktorer og mormors vafler er hyppige innslag i plaggene.

Legger Amerika for sine velskodde føtter
Designerduoen har høstet stor suksess med sin særnorske profil både her hjemme i Norge og i utlandet. Siden starten har staben blitt utvidet, egne butikker har blitt åpnet, og klærne selges i hele tre verdensdeler. Men gutta ligger ikke på latsiden selv om fremgangen er et faktum.

- Vi holder på med et ganske stort prosjekt i USA der vi har kontakt med CAA (Creative Artist Agency, journ.anm.), som er størst i verden på management. I samarbeid med disse skal merkenavnet Moods of Norway bygges i USA, sier Staalnacke til Side2.

CAA representerer store stjerner som AC/DC, Shakira, Alanis Morisette og Eric Clapton for å nevne noen få.

//LES MER OM MOTE HER//

Designer-reality
Staalnacke og Børresen satser nå for fullt på det amerikanske markedet; i løpet av våren lanserer de en samarbeidskolleksjon med Helly Hansen i Las Vegas samtidig som de skal åpne butikk i Beverly Hills i mars. Som om ikke det var nok har CAA et ønske om å se Moods-guttene på tv-skjermen.

- Vi er i forhandlinger med et stort tv-selskap i USA om et tv-show. Det blir innen realitysjangeren og har samme sjargong som man har sett tidligere, der tv-teamet følger hverdagen vår. Konseptet er fortsatt under utarbeidelse, men vi satser på å starte opp i forbindelse med at de nye butikkene våre åpner.

Designerduoen forlater nå hovedkontoret i Stryn til fordel for USA en periode, men tv-innspillingen er planlagt å foregå både i der og her hjemme i Norge. Om serien vil sendes på norske skjermer er fortsatt ikke avklart i skrivende stund.

Vil kle opp Grammy-kjendiser
Moods of Norway er også blant de utvalgte designerne som er invitert til det årlige Grammy Style Studio, «The Recording Academy’s» offisielle styling suite. Her kommer kjendisene i forkant av Grammy-utdelingen for å velge antrekk. Her presenterer verdens ledende designere sine kolleksjoner i håp om at nettopp deres design blir å skue på den røde løperen.

Siste nytt fra Side2: Gå til forsiden akkurat nå!

I invitasjonen som går ut til de ulike designerne finner vi Moods of Norway på listen over navn som tidligere har fått fremvise sine klær. Det er i imponerende selskap nordmennene har havnet:

«Past designers have included: Karl Lagerfeld and K Karl Lagerfeld, Vivienne Westwood Red Label and Anglomania, Hugo Boss, Elie Saab, Moschino, Herve Leger, Emmanuel Ungaro, Jasmine Di Milo, H. Stern, Giuseppe Zanotti, Jenny Packham, Thomas Pink, Moods of Norway, Ted Baker London, Ben Sherman, Tommy Hilfiger, J. Lindeberg, Fendi & Pucci Eyewear by Marchon, Rodo, K- Swiss, Blue Notch Denim (Japan), Stetson, Edun, i.am, Technomarine watches and more», kan vi lese på invitasjonen.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.