NA24.no

MTG lanserer regionreklame

Hans-Holger Albrecht, konsernsjef i MTG.
Hans-Holger Albrecht, konsernsjef i MTG. Foto: MTG
Øker satsingen fra 6 til 19 i Sverige.

Modern Times Group MTG AB kunngjorde i dag at de øker antall regionale sendinger for TV3 i Sverige fra 6-19 fra og med i dag. Det er samme programmering innhold som sendes på tvers av alle regionene, men separat reklame er nå inkludert i hver regional kringkasting. MTG har også kombinert sine annonsesalg krefter for å tilby en unik og kraftfull kombinasjon av TV, radio og online annonsering for de nasjonale, regionale og lokale markedskunder, lyder en melding fra konsernet.

Spesifikk reklame
Lanseringen gjenspeiler MTGs fokus på å levere enda større verdi for sine reklamekunder ved å la dem kjøpe regionalt spesifikk reklame og å kjøpe en unik blanding av forskjellige medier som når en høyere andel av sine målgrupper gjennom hele dagen. Regional reklame i Sverige sto for omtrent halvparten av de 28 svenske milliardene for ett samlet svensktreklame marked i 2010 ifølge IRM Institutt for reklame og mediestatistikk. Det regionale markedet har historisk vært dominert av trykte medier, med TV som bare står for ca 5 prosent av markedet i 2010.

Multikanal mediehus
Lanseringen av de 19 nye kringkasting regionene er en del av sammenslåingen av MTG-TV, radio og nett annonsesalg til en enhet som ble startet i 2011. Dette gjør at MTGs svenske multikanal mediehus kan tilby nasjonal, regional og lokal annonsering airtime på alle tre medietyper på enten kombinert eller separat basis. De forskjellige salgstilbudene inkluderer TV3, MTG radio stasjoner RIX FM og Bandit, samt TV3 Play, TV6 Play og TV8 Spill online fange opp TV-tjenester.

- Vi annonserte dette initiativet i mai i fjor og har forberedt den siden, ved å restrukturere salgsteamet og implementere de nødvendige tekniske og organisatoriske endringer. Ikke bare har det lokale og regionale reklamemarkedet vært dominert av trykte medier i det siste, men den lille TV andelen av markedet har også vært dominert av den sittende kringkasteren. Denne strukturen er likt det nasjonale TV-reklamemarkedet og vi er fast bestemt på å forandre dette til å være mer i tråd med ett gjenkjennelig moderne mediemarked. Videre tilbyr vi pakker av våre medier og kombinering av våre salg gjør at vi styrker våres annonsørers med ett unik og spill skiftende rekkevidde i realtime, dag tid og prime time, noe som gjenspeiler den måten mennesker stadig bruker mer medier, sier Hans-Holger Albrecht, konsernsjef i MTG i meldingen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere