*Nettavisen* Økonomi.

MTV skal vinne nettet

Foto: (mtv)

MTV har funnet formelen for hvordan de skal vinne enda flere seere. Men det handler ikke om tv.

Etter lang tid med YouTube-krangler har MTV Networks funnet sin nettstrategi. Planen er å vinne de yngste seerne fra YouTube og MySpace, skriver Reuters.

NA24 - din næringslivsavis

Per i dag har selskapet, som inkluderer både MTV og Comedy Central, 150 nettsteder i 162 land, men planen er bokstavlig talt å lansere tusener flere nettsteder. Her skal publikummet selv få bidra, med blant annet å redigere tv-programmene.

- Folk har en tendens til å finne innhold på nettet gjennom tusener av innganger, i stedet for bare en, sier Mika Salmi, president for The New Digital i MTV Networks.

NA24 Propaganda - landets største medienettsted

- På mange måter er vi bedre posisjonert enn de fleste medieselskap - vi er der folk vil være, fortsetter Salmi.

MTVs nettstrategi er et ledd i moderselskapet Viacoms plan om å nå et videre publikum gjennom nettet og videospill.

I løpet av de neste månedene vil MTV åpne opp arkivene sine og la nettsurferne få redigere videoklipp og i tillegg å poste sine egne hjemmesider.

I januar økte MTV.com trafikken med 55 prosent sammenlignet med samme periode i fjor. Viacom har varslet at omsetningen i digitale medier vil dobles til over tre milliarder kroner.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.