*Nettavisen* Økonomi.

Nå kommer kaksekortet

Idar Vollvik og Madonna har det. Quintessentially - kortet for de rike og berømte - ble lansert i Oslo i dag.

09.02.06 14:03

Ønsker du middag på de hotteste restaurantene i verden, feste med kjendisene, være først ute med den nye Mercedes- eller BMW–modellen, eller få billetter til utsolgte konserter, bør du ha et Quintessentially-kort.

Klikk på bildet for å forstørre.

8.000 i året
For 750 pund, eller i overkant av 8.000 kroner, i årlig avgift kan du oppnå alt dette. Ønsker du en mer personlig oppfølging, kan du legge 2.500 pund, eller nesten 30.000 kroner på bordet, og du vil dele en personlig konsulent med maksimum 50 andre.

- Men ønsker du virkelig rå service, koster det 25.000 pund for et elitemedlemskap. Da ordner vi alt, sier Aaron Simpson til TV 2 Nettavisen.

Men Quintessentially har et tak på maksimum 50 personer per by de opererer i.

To har betalt 300.000
- Vi har allerede to elitemedlemmer i Norge, sier Skandinavia-sjef Didrik Cappelen til TV 2 Nettavisen.

I Norge er taket lagt til 1.500 medlemmer, og maksimum 1.000 fra Oslo.

- Vi har et tak på 5.000 medlemmer i de store byene. I London og New York er det lange ventelister, sier Simpson.

- Er det mulig å miste medlemskapet?

- Hvis man oppflører seg dårlig, sier Simpson.

- Som for eksempel?

- Rasere et hotellrom, sier Simpson.

Noel Gallagher har mistet kortet
- Og det har skjedd?

- To personer har mistet medlemskapet. Hvem kan jeg ikke si, sier Simpson.

Klikk på bildet for å forstørre.

Men etter det TV 2 Nettavsien erfarer, gikk det litt hardt for seg på et hotellrom for Noel Gallagher i Oasis.

Quintessentially ble startet i desember 2000, og verdens ledende «private members» klubb med 24 timers servicekontor i alle verdens metropoler.

På verdensbasis har kortet mellom 60.000 og 70.000 medlemmer. Jennifer Lopez, Madonna, Sharon Stone, og flere av toppmeglerne i City i London bruker kortet flittig.

Nå starter jakten på den norske finanseliten og de rette kjendisene. På Ekebergrestauranten torsdag kveld spiller blant annet Bryan Ferry for et utvalg av potensielle norske medlemmer blant norske kjendiser og finansfolk.

Ifølge Aaron Simpson, som eier 75 prosent av selskapet, kommer 500 mennesker på festen.

Fikser alt
Etter det TV 2 Nettavisen erfarer, har allerede Idar Vollvik skaffet seg et kort.

Quintessentially har på flere av de hotteste restaurantene i London over 25 prosent av bordene. Det kunden ønsker, skal Quintessentially levere.

Før dagens lansering i Oslo fikk TV 2 Nettavisen noen ord med Simpson. Han mener Quintessentially allerede er større enn American Express’ sorte kort, som lenge har vært ettertraktet blant verdens rike og berømte.

- Vi er i annen liga enn American Express’ sorte kort. Dette er en livsstil, sier Aaron Simpson.

Bak selskapet står også nevøen til Camilla Parker-Bowles, Ben Elliot.

Klikk på bildet for å forstørre.

Elliot jobbet ved siden av studiene i Bristol for den internasjonale industrimagnatene James Goldsmith. Han grunnla også en av de feteste klubbene i London, Kabaret.

Sønnen til Camilla Parker-Bowles
Simpson har bakgrunn fra Elton Johns produksjonsfirma og står bak flere filmer med Joanna Lumley og Helen Bonham Carter i hovedrollene.

Også sønnen til Camilla Parker-Bowles, Tom, er aktiv i selskapet. Han dekker mat og drikke i Quintessentially eget magasin.

Strategiske partnere er blant annet Jaguar, Eos Airlines, Cartier, Dunhill, Bentley, the Phillimores i Kensington London, One Beacon Court i New York, og det nye innstedet å bo i London, Pan Peninsula nær Canary Wharf.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag