NA24.no

Nederlendere kjøper i Dinamo

Dinamo Story får Eyeworks på eiersiden.

Kommunikasjonshuset Dinamo, som huser Dinamo Story, har hentet inn TV-produksjonsnettverket Eyeworks på eiersiden.

- Dinamo har en fin utvikling og vi satser på flere områder. Å få inn en strategisk partner i Dinamo Story er et av de strategiske grepene vi tar for å forme morgendagens Dinamo, sier John Arne Medalen, administrerende direktør i Dinamo Norge AS, i en melding.

Dinamo har vært i dialog med flere større produksjonsselskaper og som resultat av en lengere utvelgelsesprosess falt valget til slutt på Eyeworks.

Daglig leder i Dinamo Story, Odd Arvid Strømstad, og hans medarbeidere har distribuert flere suksesser internasjonalt. Nobelkonserten blir årlig distribuert til over 90 land, programmet Landeplage har to ganger vunnet gullruten og er solgt til Danmark og Spania, mens Eldrebølgen har blitt vist i blant annet Italia, Belgia, Sveits og Nederland.

Samarbeidet Eyeworks gjør at Dinamo Story får en sterk partner internasjonalt, som kan øke distribusjonsmulighetene ytterligere for Dinamo Storys formater.

Les også: Dinamo-topp henter sønnen

Eyeworkssystemet gjør at Dinamo Story får tilgang på internasjonal programutviklingskompetanse, samt at det Eyeworks sitter på velprøvde internasjonale konsepter og et stort nettverk. Det gjør at Dinamo Story vil kunne tilby det norske markedet nye formater.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere