Gå til nye Nettavisen

Lyst til å se den nye Nettavisen?

NA24.no

Nespresso-suksess i Norge

Norden-sjef Kristen A. Hovland i Nespresso.
Norden-sjef Kristen A. Hovland i Nespresso. Foto: Nespresso
Sist oppdatert:
Kaffetørste nordmenn kaster seg over porsjonskaffen.

Nespresso opplevde en tosifret omsetningsvekst i første halvår og har nå mer enn 220 butikker i 150 byer i 40 land. I Norge opplevde Nespresso nok et suksessfullt halvår og styrker ytterligere sin lederposisjon innen porsjonsbaserte kaffeløsninger. Det heter det i en melding fra selskapet.

Kraftig økning
Andelen til espresso- og porsjonsbaserte kaffemaskiner av totale kaffemaskiner solgt i Norge har økt fra 24 prosent i fjor til nærmere 45 prosent i år. Dette er ikke annet enn fantastisk, sier Kristen A. Hovland som tror på fortsatt sterk vekst og selv regner med å selge godt over 200 000 maskiner i Norden i 2011.

På globalt nivå beholder Nespresso sin lederrolle i en kategori som utgjorde 8 prosent av det totale kaffemarkedet på verdensbasis i 2010, og fortsatte å vise sterk vekst både i volum og verdi. I 2010 omsatte Nespresso globalt for 18 milliarder kroner.

Lansering
Nespresso skriver videre i meldingen at det i årets seks første måneder, ble lansert minimaskinen Pixie. Dette var Nespressos første verdensomspennende maskinlansering, og er allerede blitt en av selskapets mest populære maskiner.

Rapporter om feil i artikkelen

Vil du delta i debatten?
Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt. Her kan du enkelt bidra med din mening
(tjeneste under utvikling).

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!