NA24.no

Nettavisen håper å omsette for 30 millioner på «Black Friday»


Her er noen av de ansatte i Nettavisens content marketing-avdeling som skal jobbe med «Black Friday»-salg siste helg i november.
Her er noen av de ansatte i Nettavisens content marketing-avdeling som skal jobbe med «Black Friday»-salg siste helg i november.
Sist oppdatert:
Et kommersielt team på 13 personer skal jobbe døgnet rundt med content marketing og andre kommersielle aktiviteter de siste dagene i november.

Dagen etter Thanksgiving i USA, den såkalte «Black Friday», er i ferd med å bli en kommersiell tradisjon også i Norge.

For Mediehuset Nettavisen har helgen som innleder julehandelen i USA, vært en god inntektskilde de siste to årene. I år håper Ingrid Louise Kvam, leder for avisens innholdsmarkedsføringavdeling, å omsette for 30 millioner kroner.

- Vi har aldri satset mer på et kommersielt produkt enn det content marketing-avdelingen kommer til å gjøre i forbindelse med «Black Friday» i år, forteller Kvam.

Langhelg med salg
Totalt vil 13 ansatte fra ulike kommersielle avdelinger jobbe på skift døgnet rundt fra torsdag 26. november og ut hele mandagen, som har fått tilnavnet «Cyber Monday».

Nettavisens kommersielle avdelinger kommer til å ha live dekning av nettsalgene, presentasjon av rabatter og kommersielle konsepter, sier Kvam.

Satsingen er også ett hundre prosent kommersiell.

- Vi gjør dette for å tjene penger, men på lag med våre lesere. Vi velger ut de beste tilbudene, de største kuppene og de aller beste salgene. For både leserne og oss er det vinn-vinn, slår Kvam fast.

Satser på Facebook
På Facebook har Side2 Shopping opprettet et eget event der det sammen med partnere vil bli lagt ut eksklusive rabattkoder og salg.

- Dette er den største satsingen vi har hatt på sosiale medier noensinne, og vi vil ha egne folk som kun vil jobbe med denne siden. Til nå har vi nådd over 3 millioner FB-brukere med vårt - Black Friday»-event, og mer enn 83.000 personer har meldt seg på, sier Kvam.

Her finner du Nettavisens «Black Friday»-side på Facebook

Målet til avdelingen for content marketing er en nettoinntekt på 1,5 millioner kroner i forbindelse med «Black Friday» og «Cyber Monday».

- Vi skal bli det største kjøpesenteret på nett i Norge før jul, og «Black Friday» er den virkelig store kickstarten på satsingen, avslutter Kvam.

Rapporter om feil i artikkelen

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere