NA24.no

Lars Erik Oterhals og Anne Victoria Frogner fra bloggredaksjonen styrer forsiden av bloggmag.no sammen med community manager i blogg.no
Lars Erik Oterhals og Anne Victoria Frogner fra bloggredaksjonen styrer forsiden av bloggmag.no sammen med community manager i blogg.no

SATSER PÅ BLOGG

Nettavisen lanserer Norges største bloggmagasin

Sist oppdatert:
Utvider Norges største bloggportal med eget magasin.

Mediehuset Nettavisen lansererte denne uken et helt nytt magasinkonsept; bloggmag.no.

Bloggmag.no vil inneholde saker fra blogger som ligger i bloggsamfunnet blogg.no, og skal være bloggernes eget nettmagasin. Blogg.no er Norges største bloggsamfunn, men det kan være vanskelig å få frem mangfoldet og dybden i alle bloggene som er aktive der. Målet med bloggmag.no er å vise frem dette mangfoldet og gjøre det lettere for leserne å finne frem til blogger som har innhold de er interessert i.

Bloggernes eget magasin

Dette er ikke et tradisjonelt redaksjonsprodukt, men et unikt magasin som gir leserne et innblikk i bloggverdenen med alt sitt mangfold. Bloggmag.no vil ikke lage eget innhold med egne journalister, men har en egen redaksjon som plukker ut blogginnlegg som vises på førstesiden av magasinet hver dag.

På bloggmag.no vil du finne profesjonelle bloggere side om side med det brede spekteret av alle våre bloggere, innenfor alle mulige temaområder fra jakt og fiske til mote og underholdning. Leserne vil også få muligheten til å opprette sin egen blogg og bli en del av magasinet selv.

Realiserer en gammel drøm

Mediehuset Nettavisen og blogg.no har Norges største blogg-community, og ønsker å legge til rette for at stadig flere blogger blir synlige og lette å finne frem til.

Ideen om et magasin basert på personlige blogger har vært noe blogg.no har jobbet med siden starten for snart ti år siden.

- Det er veldig mye bra innhold som legges ut hver eneste dag på bloggene våre. Utviklingen hvor bloggere står for et stadig større bidrag til mediebildet er sterk, og vi opplever at vi er på overtid med å få et produkt som tar konsekvensen av denne utviklingen helt ut. Bloggerne våre publiserer godt over 3 000 bloggposter hver dag. Det er mye, også om man sammenligner med internasjonale tjenester, og selvsagt et drømmescenario for ethvert mediehus både ut mot lesere og annonsører.Vi har store ambisjoner for magasinet og planlegger å bygge ut med blant annet lokale magasiner allerede i første kvartal 2015, sier Gaute Tyssebotn, magasinsjef i Mediehuset Nettavisen.

Bloggmag.no vil lansere med responsive HTML5 annonser


- Vi la siden ut fredag og lot bloggerne selv oppdage den. Responsen har vært overveldende, og hver dag har vi fått inn mer enn 100 tips om blogginnlegg fra lesere. Det er selvsagt mer enn vi klarer å få publisert på forsiden som redigeres, men det sier noe om engasjementet fra målgruppen, sier Tyssebotn.

Det er også nylig lansert muligheten for bloggerne til å lage sine egne magasiner på blogg.no, gjennom en gruppebloggfunksjonalitet

Nye annonseformater

Bloggmag.no vil lansere med responsive HTML5 annonser. Det betyr at annonsøren har et budskap som tilpasser seg sømløst på tvers av alle plattformer og skjermstørrelser. Annonsen vil være sticky og 100% In screen!.

- Vi mener at dette er fremtiden, og ønsker å jobbe sammen med våre kunder og reklamebyråene for å lage spennende løsninger. Jeg tror også vi vil se at mer innhold fra annonsørene blir flyttet fra egne hjemmesider og inn i denne annonsen, sier markedsdirektør Sara Oksdøl.

Det nye magasinet kan du sjekke ut her: Bloggmag.no

Rapporter om feil i artikkelen

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

Våre bloggere