NA24.no

Valuta USD 7,77 EUR 9,60 GBP 11,12 SEK 92,37
Oslo Børs 0,19%

Christine Aannerud har takket ja til å bli salgsdirektør med ansvar for digitale annonser i Amedia-konsernet.
Christine Aannerud har takket ja til å bli salgsdirektør med ansvar for digitale annonser i Amedia-konsernet. Foto: Paul Weaver

Nettavisen-topp blir Amedia-direktør

Sist oppdatert:
Salgsdirektør Christine Aannerud i Nettavisen er ansatt som ny salgsdirektør for digitale annonser i Amedia.

Den nye organisasjonen etter at Amedia overtok Nettavisen ved nyttår begynner å ta form.

Fra før er det klart at sjefen for content marketing-avdelingen i Nettavisen, Sara Narvhus, blir sjef for Amedia-satsingen på dette området.

Og i dag ble det klart at også Christine Aannerud, som har vært salgsdirektør annonse i Nettavisen - får ansvaret for en nyopprettet digital avdeling i Amedia, og skal være med på å legge opp strategien for den digitale annonseomsetningen i konsernet.

Flytter over gata

Annonseavdelingen i Nettavisen blir nedlagt, og det nasjonale salget skal drives fra Amedias salgsavdeling. Der vil også flere av medarbeiderne fra Nettavisen begynne i nye roller. 

Spray, som har vært navnet på Nettavisens avdeling for innholdsmarkedsføring, vil fortsatt være samlokalisert med Nettavisen.

- Den store forskjellen er at vi nå får en stor salgsorganisasjon som selger annonser både til Nettavisen og over 100 Amedia-aviser og samarbeidsaviser i. Samkjøringen i Amedia Marked, inkludert Nettavisen, gir store fordeler og langt mer attraktive annonseløsninger for kundene våre, sier Aannerud.

Størst i Norge

Særlig trekker hun fram at Nettavisen - sammen med de 63 Amedia-avisene og rundt 40 samarbeidsaviser - blir landets største annonsesamkjøring av lokale medier. 

- Om en kunde vil nå hele Norge, er altså Nettavisen kombinert med Amedia det aller råeste alternativet, skryter hun.

Aannerud påpeker at fra å ha vært et mediehus med tradisjonelle inntektskanaler, har Amedia de siste årene vist imponerende innovasjonsevne og har klart å tilpasse seg den nye mediehverdagen på en bemerkelsesverdig måte.

- At jeg nå får tilliten til å være med på å strukturere den digitale annonsesatsingen, gjør meg utrolig stolt, sier hun.

- Markedet er med oss

Fram til nyttår var Nettavisen eid 50 prosent hver av den norske Amedia-stiftelsen og den danske Egmont-stiftelsen (som blant annet eier TV 2 og en rekke ukeblad).  Avtalen mellom de to eierne innebar at Amedia overtok avisdriften i Nettavisen, mens blogg.no og magasinene Side2 og Side3 gikk til Egmont i Nydalen.

Amedia ble navnet på selskapet etter at A-pressen kjøpte Edda Media, og ble landets ledende eier av lokalaviser. I løpet av de siste årene har LO og Telenor solgt seg ut, og konsernet eies nå av en upolitisk stiftelse som ble etablert av Sparebankstiftelsen DNB. 

- Fisjonen har vært krevende, så mye konsentrasjon og arbeidskraft har gått med på å finne ut hvordan vi skal organisere oss framover. Desto mer gledelig er det å se at markedet synes å være med oss, sier Aannerud.

Rapporter om feil i artikkelen

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

Våre bloggere