NA24.no

Nettavisen viser deg kuppene der du er

Nettavisen satser på ny kartbasert lokaltjeneste som viser deg de aktuelle rabatter og tilbud i nærheten av der du er.
Nettavisen satser på ny kartbasert lokaltjeneste som viser deg de aktuelle rabatter og tilbud i nærheten av der du er.
Sist oppdatert:
Nå får du smarte lokale annonser, basert på hvor du er.

En av Nettavisens mange nye satsinger i tiden som kommer er den kartbaserte tilbudsoversikten Dealtag. Dealtag viser deg hvor du gjør de beste kuppene akkurat nå, og ikke minst hvor disse befinner seg på kartet.

Tjenesten har foreløpig mest dekning i Oslo, men Nettavisen og Dealtag satser for fullt på å utvide til flere av landets byer både med lokale samarbeidspartnere og direkte selv.

- Dealtag er et ledd i vår store satsing på personlige og hyperlokaliserte tilbud og muligheter, forteller direktør for forretningsutvikling Pål Nisja-Wilhelmsen.

Nettavisen lanserte tidligere i år et eget stillingsmarked, og vil i løpet av kort tid også lansere flere andre tjenester som benytter seg av, og gir lokale muligheter.

– 2015 blir vårt største lanseringsår i løpet av Nettavisens historie for nye tjenester, forteller Nisja-Wilhelmsen.

Mobil først

Først og fremst er tjenesten laget for mobil, selv om den også fungerer for desktop. Grunnen er enkel:

– Nettavisen er nå den nest største mobile nettsiden i Norge, og vi utvikler selvfølgelig nok derfor mange konsepter som har sterkt mobilfokus, legger Nisja-Wilhelmsen til.

Tilbudene der du er

En av Dealtags sterkeste sider er nettopp oversikten over gode tilbud akkurat der du er, mens du er på farten. Er du for eksempel i nærheten av Oslo S akkurat nå, kan du se i kartet at Bik bok på Karl Johan gir deg 50 prosent rabatt på utvalgte varer.

– Jeg savnet en tjeneste som kunne vise meg deals i gangavstand, sier gründer av Dealtag, Ørjan Aleksander Jenssen.

Han startet Dealtag for å kunne tilby nettopp dette, og for å skape en dialog som er nyttig for både kunde og butikk.

(Artikkelen fortsetter under.)

Ørjan Aleksander Jenssen er gründeren bak den nye kartbaserte tjenesten Dealtag.

– Bakgrunnen for Dealtag var og minske gapet mellom forbrukerens forventninger og hva næringslivet tilbyr når det kommer til en moderne kundedialog. Jeg ønsket å skape en plattform som skaper nærhet til kunden uten at bedriftene må investere store beløp, forteller Jenssen.

Som kunde får du se aktuelle rabatter og tilbud i nærheten av der du er i kategorien du selv ønsker, og som butikk når du direkte ut til kunden som faktisk er i nærheten og aktivt søker etter tilbud.

– Erfaringer vi har gjort, viser at det er mest effektivt og vise kunden tilbudene når de befinner seg i nærheten av butikken og ikke hjemme eller på jobb. Historisk sett har man ofte snakket om hvordan få kunden inn i butikken. Det er nye tider nå og i 2015 er det mer snakk om hvordan få butikken ut til kunden. Det er det nærhet handler om, å skape kontakt i selve akten og når kunden er i kjøpsmodus, sier Jenssen.

I tiden som kommer lanseres det flere nye løsninger for best mulig kundedialog, lojalitet og høyest mulig verdi for hver enkelt butikk og bruker av Dealtag.

Rapporter om feil i artikkelen

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere