Gå til sidens hovedinnhold

Nettkamp mot TV 2

NRK skjerper seg i kampen mot en ny nettgigant.

NRK vil styrke sitt lokale innhold for å møte et eventuelt nettsamarbeid mellom TV 2 og A-pressen.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

NRK vil utvikle nettsatsingen sin til å ha egne regionale plattformer i Trondheim, Bergen og Tromsø, skriver Dagens Næringsliv.

Kringkasteren ønsker dette for å møte konkurransen fra et eventuelt samarbeid mellom TV 2 Interaktiv og A-pressens digitale medier.

- Jeg er ikke skremt av samarbeidet som A-pressen og TV 2 vil sette i gang. Men også vi vil nå gjøre mer lokalt innhold lettere tilgjengelig. Vi ser at en rekke lokalaviser har fått fart på nettet, og vi vil by dem mer konkurranse, sier NRK.no-sjef, Bjarme André Myklebust til avisen.

I og med at NRK får selge reklame på nett vil en regionalisering av tilbudet også gi kringkasteren større inntektspotensial ved å selge reklame til lokale annonsører.

Reklame

Black Week: Her får du oversikt over alle salgene