NA24.no

Norsk Tipping vinner

Sist oppdatert:
Den gamle Tippekupongen holder på ledertrøya blant norske tippere. Men de yngste velger oddsspill.

Respons har på oppdrag fra Unibet undersøkt nordmenns intersse for oddspill og tipping. I den landsdekkende undersøkelsen svare fire av ti nordmenn at de tipper eller spiller på på tv-overført fotball. For kvinnene er tallet to av ti.

- Fotballtilbudet på norske TV-skjermer er historisk høyt. Det merkes godt, både hos de utenlandske spillselskapene og sikkert også hos Norsk Tipping på Hamar. Hos oss har vi aldri registrert høyere spillaktivitet på oddsen enn denne høsten, skriver Unibets ansvarlige for PR og samfunnskontakt, Mads Jørgensen, i en melding.

Jørgensen gleder seg over de 30 prosentene av norske tippere som bruker andre tjenesteleverandører i tillegg ti Norsk Tipping. Undersøkelsen viser at det er de yngste tipperne, aldersgruppen fra 16 - 24 år som er sterkest representert her.

- De som er født før 1970 har vokst opp med å levere kupongen hos tippekommisjonærene. De yngre har hatt Internett neste hele sitt voksne liv, og har lettere for å tilegne seg nye produkter og tjenester. Å tippe på nettet er derfor like naturlig for dem, som det er å levere kupongen i kiosken hos de eldre, skriver Jørgensen i en melding.

Den tradisjonsrike Tippekupongen er likevel fortsatt ”kongen” blant norske sportsspill. Hele 46 prosent liker tradisjonell tipping best, mens 32 prosent foretrekker å spille på oddsen på hjemmeseier, borteseier eller uavgjort.

Her er noen andre høydepunkter fra undersøkelsen:

  • De yngste spiller mest og oftest. 12 prosent i aldersgruppen 16-34 år tipper ofte, over dobbelt så mange som blant de over 55 år.
  • Menn foretrekker oddsen, mens kvinner tviholder på tippekupongen. 53 prosent av mennene foretrekker vinner- eller resultatodds, mens snaut 63 prosent av kvinnene foretrekker tippekupongen.
  • Innbyggere på vestlandet og i Oslo/Akershus og på Vestland spiller mest, mens de som bor i Hedmark/oppland spiller minst.
  • Hele 65 prosent av respondentene i aldersgruppen 16-24 år bruker utenlandske spillselskaper. Hos de over 55 spiller hele 98 prosent hos Norsk Tipping.
  • 2 av 10 menn mener det er viktig for dem å kunne spille på kampene som går på TV. Bare 2.7 prosent av kvinnene mener det samme. Jo yngre tipperne er, jo viktigere mener de det er å kunne spille på TV-kampene.

Les flere saker på NA24

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere