*Nettavisen* Økonomi.

Norwegian beklager streiken

BEKLAGER STREIKEN: – Vi kan imidlertid ikke godta krav som innebærer reversering av strategiske beslutninger Norwegians styre har tatt for å sikre selskapets framtid, sier Bjørn Kjos.

BEKLAGER STREIKEN: – Vi kan imidlertid ikke godta krav som innebærer reversering av strategiske beslutninger Norwegians styre har tatt for å sikre selskapets framtid, sier Bjørn Kjos. Foto: (NA24)

Norwegian beklager på det sterkeste at det ikke var mulig å oppnå enighet i meklingen med de kabinansatte.

07.05.14 07:09

Siden kun én ansatt er tatt ut i streik får streiken foreløpig ingen konsekvenser for flytrafikken, lover selskapet.

– Vi beklager på det sterkeste overfor alle våre reisende den usikkerheten som er skapt. Vårt mål har hele tiden vært å unngå streik og vi har strukket oss langt for å komme Kabinforeningen i møte, sier administrerende direktør Bjørn Kjos i Norwegian.

– Vi kan imidlertid ikke godta krav som innebærer reversering av strategiske beslutninger Norwegians styre har tatt for å sikre selskapets framtid, sier Kjos.

De norske kabinansatte i Norwegian er ansatt i datterselskapet Cabin Services Norway (CSN).

Ifølge Kjos har Cabin Services Norway og Cabin Services Denmark (CSD) blant annet tilbudt Kabinforeningen en stillingsgaranti, som er unikt i norsk arbeidsliv.

Selv om streiken skulle utvides, vil rutene mellom Skandinavia og USA/Asia uansett gå som normalt. Det samme gjelder flygninger som betjenes av ansatte i Stockholm, Helsingfors og London, samt ved basene i Spania.

Norwegian opplyser at de vil gjøre sitt ytterste for at passasjerene blir ivaretatt på best mulig måte i henhold til EUs regelverk. (NTB)

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.