Ny nettmåling

Foto: Bildemontasje (Shutterstock/Nettavisen)

MBL og TNS Gallup sammen om «Norsk Internettpanel».

«Norsk Internettpanel» er et panel som består av 3.000 representative personer over hele landet, som i sine nettlesere registrerer besøk på de nettstedene som er med i målingen. Panelet skal i løpet av året utvides til å bestå av 5.000 personer, opplyses det om i en melding.

- Vi er stolte og fornøyde, selv om målingene er noe forsinket, sier prosjektleder, Geir E. Engen i Mediebedriftenes Landsforening (MBL).

- Vi mener at vi gjennom etableringen av Norsk Internettpanel har laget en kvalitetsmåling som er helt i verdenstoppen, sier Engen.

Med disse nye internettmålingene har bransjen tatt grep som angivelig skal gi ny dokumentasjon.

De første resultatene presenteres torsdag 2. september på en konferanse i regi av Norsk Markedsanalyseforening.

Samtidig vil den første topplisten bli lagt ut på TNS Gallups hjemmesider.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.