Partyfikser med massiv satsning

Foto: Montasje

Magnus S. Rønningen satser på gratis magasin.

- Vårt mål er å ha en høyere kvalitet enn de magasinene man betaler for, forteller redaktør Magnus S. Rønningen i Massiv til NA24 Propaganda.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Rønningen har arrangert en rekke fester for internasjonale artister som har besøkt Norge, bidratt til TV-programmer og levert artikler til Dagbladet, Elle og Mann. Han har også utgitt boken «Oppskriften - for deg som vil opp og fram» på Kagge forlag.

Nå utfordrer Rønningen magasinbransjen og lanserer et nytt norsk gratis magasin.

Massiv er tittelen på magasinet som lanseres i dag. Og navnet treffer kanskje bra i disse tider. 40.000 eksemplarer trykker Rønningen av første utgave.

Foto: (Foto: Stian Fjelldal/ TV 2Interaktiv)

Bruker bilder

Det er med andre ord et høyt ambisjonsnivå på blekka. Og bruken av bilder blir en viktig del av dette.

- Vi har steinhard fokus på bilder. Derfor tar vi oss for eksempel råd til å bruke fotografer som Los Angeles-baserte Bjørn Opsahl, sier Rønningen og lover romslige budsjetter på bildebruken i fortsettelsen.

- Vi skal bruke det dobbelte av våre konkurrenter. Mange gratismagasiner i dag har ofte bare råd til å gjøre en eller to saker med nye bilder. Resten av sakene er i stor grad basert på gratis pressebilder, hevder han.

- Hvordan står det til med det redaksjonelle da?

- Vi skal tilby frekke intervjuer med kjente folk. Det skal se lekkert ut og være underholdende, derfor er det mange uthevede sitater i layouten.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

Rønningen mener problemet med en rekke gratismagasiner i dag er at de skriver for lange artikler som får annonsørene til å forsvinne.

Målgruppe er veldig 2003
- Hvilken målgruppe har bladet?

- Nå om dagen blir de unge voksne stadig tidligere, mens de voksne er unge langt inn i 50-åra. Sånn sett vil jeg si at målgruppen for magasinet er oppdaterte folk, uansett alder. Hele det kjøret med en definert, aldersbasert målgruppe er veldig 2003.

- Petter Stordalen og Thomas Seltzer og Synnøve Skarbø vaker under og over 40-åra, men treffer like bredt eller ungt som Alexandra Joner og Mimi Blix.

12.500 av magasinene skal distribueres via Petter Stordalens hotellkjede Choice. Foruten dette hevder Rønningen å ha nesten 500 individuelle distribusjonspunkter. Frisørkjeden Nikita og platekjeden Platekompaniet noen av dem som skal spre bladet. Og flere er på vei.

- Vi er de første som rendyrker underholdningsbiten og tør å være både kommersielle og kredible, slik sett tror jeg vi er de første i en ny trend.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Økonomi

Annonsebilag