NA24.no

Partyfikser med massiv satsning

Foto: Montasje
Magnus S. Rønningen satser på gratis magasin.

- Vårt mål er å ha en høyere kvalitet enn de magasinene man betaler for, forteller redaktør Magnus S. Rønningen i Massiv til NA24 Propaganda.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Rønningen har arrangert en rekke fester for internasjonale artister som har besøkt Norge, bidratt til TV-programmer og levert artikler til Dagbladet, Elle og Mann. Han har også utgitt boken «Oppskriften - for deg som vil opp og fram» på Kagge forlag.

Nå utfordrer Rønningen magasinbransjen og lanserer et nytt norsk gratis magasin.

Massiv er tittelen på magasinet som lanseres i dag. Og navnet treffer kanskje bra i disse tider. 40.000 eksemplarer trykker Rønningen av første utgave.

Bruker bilder
Det er med andre ord et høyt ambisjonsnivå på blekka. Og bruken av bilder blir en viktig del av dette.

- Vi har steinhard fokus på bilder. Derfor tar vi oss for eksempel råd til å bruke fotografer som Los Angeles-baserte Bjørn Opsahl, sier Rønningen og lover romslige budsjetter på bildebruken i fortsettelsen.

- Vi skal bruke det dobbelte av våre konkurrenter. Mange gratismagasiner i dag har ofte bare råd til å gjøre en eller to saker med nye bilder. Resten av sakene er i stor grad basert på gratis pressebilder, hevder han.

- Hvordan står det til med det redaksjonelle da?

- Vi skal tilby frekke intervjuer med kjente folk. Det skal se lekkert ut og være underholdende, derfor er det mange uthevede sitater i layouten.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

Rønningen mener problemet med en rekke gratismagasiner i dag er at de skriver for lange artikler som får annonsørene til å forsvinne.

Målgruppe er veldig 2003
- Hvilken målgruppe har bladet?

- Nå om dagen blir de unge voksne stadig tidligere, mens de voksne er unge langt inn i 50-åra. Sånn sett vil jeg si at målgruppen for magasinet er oppdaterte folk, uansett alder. Hele det kjøret med en definert, aldersbasert målgruppe er veldig 2003.

- Petter Stordalen og Thomas Seltzer og Synnøve Skarbø vaker under og over 40-åra, men treffer like bredt eller ungt som Alexandra Joner og Mimi Blix.

12.500 av magasinene skal distribueres via Petter Stordalens hotellkjede Choice. Foruten dette hevder Rønningen å ha nesten 500 individuelle distribusjonspunkter. Frisørkjeden Nikita og platekjeden Platekompaniet noen av dem som skal spre bladet. Og flere er på vei.

- Vi er de første som rendyrker underholdningsbiten og tør å være både kommersielle og kredible, slik sett tror jeg vi er de første i en ny trend.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere