NA24.no

Playboy-legendens sønn vil tilbake til «the girl next door»

- Hvordan beveget vi oss så langt fra vårt egen bakgrunn?

Playboy er et av verdens mest gjenkjennelige, og kanskje også et av de mest utskjelte merkevarene som finnes.

Men det er ikke mange magasiner som kan si at de har overlevd i over 60 år.

Utfordringen for selskapet er derimot at selskapet at verden har endret seg mye siden oppstarten, den digitale overgangen har aldri fungert spesielt godt for Playboy - men kanskje like viktig: Playboy er ikke det samme som den en gang var.

Selv oppfatter de seg som et livstilsmagasin med kvalitetsjournalistikk. Utad oppfattes det som i beste fall mykporno. Dermed blir de nedprioritert i søkemotorer og sperret i forskjellige nettfiltre.

Nå ønsker Playboy-sjefen Scott Flanders å bruke Hugh Hefners sønn til å finne tilbake til den originale oppskriften til bladets suksess.

- Jeg så det som alle andre så, at definisjonen av en playmate var blitt en blond jente med store pupper, og jeg satt der og tenkte at hele poenget med «the girl next door» er at den peneste jenta på skolen som en kan komme i kontakt med. Der satt jeg som min fars sønn og lurte på hvordan vi hadde kommet så langt unna den visjonen. Det ble det store øyeblikket for meg, sier Cooper Hefner i et intervju med Business Insider.

Se intervjuet i toppen av artikkelen.

Hugh Hefners sønn ønsker å få Playboy bort fra det falske imaget de har og tilbake til sine autentiske røtter.


- Når folk antyder at Playboy bare er nakne jenter, og at vi ikke publiserer god journalistikk - og at det er alt vi representerer, så er det trolig fordi de aldri har åpnet magasinet, sier han.

Ifølge Playboy-sjef Flanders er nå målet å gjøre Playboy mer autentisk.

PS! Playboy forsøkte å etablere seg i Norge og Sverige i 1998. Året etter ble begge utgavene lagt ned.


Rapporter om feil i artikkelen

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

Våre bloggere