*Nettavisen* Økonomi.

PR-bransjen får nye regler

NIR-leder Morten Woldsdal. Foto: (Scanpix)

Lanserer Vær varsom-plakat for PR-bransjen.

- Vi har vært gjennom den litt masochistiske øvelsen med å evaluere oss selv, og erkjenner at vi har et forbedringspotensial i forhold til ytterligere profesjonalisering, sier Morten Woldsdal, leder i bransjeorganisasjonen Norske Informasjonsrådgivere (NIR), til Dagens Næringsliv (DN).

Inspirert av pressens Vær varsom-plakat har NIR blant annet utarbeidet nye etiske retningslinjer for kommunikasjonsbransjen.

- Vi har et forbedringspotensial i forhold til ytterligere profesjonalisering, sier NIR-leder Morten Woldsdal.

- Den nye rådgiverplakaten kan anses som et etisk kompass for alle våre medlemmer. Vi ønsker å bli enda tydeligere på hva som er gjeldende normer i bransjen, og dette var en enkel måte å gjøre det på, sier Woldsdal til DN.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.