NA24.no

Valuta USD 7,77 EUR 9,60 GBP 11,12 SEK 92,37
Oslo Børs 0,19%
SPLITTES I TRE: Men selskapet løser ikke problemene ved splitte de skandinaviske flygerne i tre ulike datterselskaper, mener professor.
SPLITTES I TRE: Men selskapet løser ikke problemene ved splitte de skandinaviske flygerne i tre ulike datterselskaper, mener professor. Foto: Johan Nilsson (Afp)

Professor: – Norwegian løser ikke det grunnleggende

Sist oppdatert:
Norwegian-ledelsen løser ikke det grunnleggende problemet ved å splitte de skandinaviske flygerne i tre ulike datterselskaper, mener professor.

– Dette endrer ikke noe av det prinsipielle fra debatten – at det er urettmessig at pilotene er i et selskap som er underleverandør til morselskapet. Nå går de bare til mer regionale selskaper, sier Tor W. Andreassen til Dagens Næringsliv.

Morselskapet kan gjennom endringen bestemme om det vil kjøpe tjenester fra de enkelte selskapene eller ikke, poengterer professoren og eksperten på flybransjen ved Norges Handelshøyskole i Bergen.

– I tillegg oppnår de nå at de splitter pilotene fra én gruppe til tre grupper. Det vil si norske, svenske og danske piloter hvor du får egeninteresse som skal ivaretas, men lettere spilles opp mot hverandre, sier Andreassen.

Rapporter om feil i artikkelen

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere