NA24.no

- De ti neste årene blir enda bedre

- Stifterne av Kitchen 2002 (tv) Haakon Dahl, Bjørn Polmar og Rune Roalsvig og sammen gjengen i 2012 (th)
- Stifterne av Kitchen 2002 (tv) Haakon Dahl, Bjørn Polmar og Rune Roalsvig og sammen gjengen i 2012 (th) Foto: Dag E. Thorenfeldt
Sist oppdatert:
Reklamebyrået Kitchen fyller ti år.

Reklamebyrået Kitchen er en leken og høyst oppegående tiåring som har tjent penger hvert år etter oppstartsåret i 2002.

- De ti nestene årene blir bedre, sier daglig leder Haakon Dahl i Kitchen i en melding.

Leken tiåring
Fredag 27. januar fyller reklamebyrået Kitchen ti år og det feires med en storslagen fest i selskapets egne lokaler. Men hvordan står det til med denne tiåringen?

- Vi har vært så heldige at på tross av at markedet har svingt betydelig i løpet av denne perioden har Kitchen hatt god vekst hvert eneste år. Sånn sett har vi opplevd en 10-årig lang opptur. Jeg pleier å si at man får de kundene man fortjener, og vi har de beste kundene i bransjen, sier Dahl i meldingen.

Selskapet har markert seg sterkt i reklamejungelen og har vært blant de tre beste i Gullblyanten stort sett alle år siden oppstarten. På toppen har selskapet tjent penger hvert eneste år etter oppstartsåret i 2002.

Internasjonalt rekrutteringsverksted
Uken etter tiårsdagen etablerer Kitchen sin egen «Energy Pool». Dette er et internasjonalt rekrutteringsverksted for unge kreative hoder, som nå importeres hjem til Norge.

- Vi har alltid vært i forkant med å rekruttere de meste spennende talentene. Det har gitt byrået og våre kunder tilførsel av nye og spennende hoder. Som en del av «Energy Pool» står vi godt rustet i kampen de neste ti årene, sier Haakon Dahl i meldingen.

Norge blir dermed en del av dette internasjonale kreative rekrutteringskonsept som opprinnelig ble etablert av reklamekjempen Leo Burnett i Chicago i 2009.

- Målet er å finne, og trene opp, de største talentene og løpende vitalisere byrået, sier han.

Dette blir en energiinnsprøytning hvor vi sammen skal finne enda bedre kreatører for byrået, våre kunder, og bransjen som sådan, sier tekstforfatter Bendik Romstad i Kitchen. Romstad skal lede satsningen i Norge.

Helhetlig tekning
Hele tanken med å etablere «Energy Pool» i Norge er å gi talentene en hel pakke.

De som blir utvalgt får lønn i perioden, kursing for å styrke dere entré i arbeidslivet, veiledning rundt sosiale rettigheter, pensjon og CV-skriving.

- Disse talentene skal ikke ta til takke med eget nøkkelkort og pizza, sier Haakon Dahl i meldingen, og legger til at dette er en Kitchen-modell av «Energy Pool».

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere