NA24.no

Valuta USD 7,77 EUR 9,60 GBP 11,12 SEK 92,37
Oslo Børs 0,19%

- Det ble så ille som vi trodde

GK-sjefen sier at konkurransesituasjonen er anstrengt. Men nå trenger kommunikasjonsbyrået flere for å ri av stormen.

På begynnelsen av året spådde sjefene i kommunikasjonsfirmaet Geelmuyden.Kiese (GK) at hoder vil rulle og blod vil flyte i gatene som følge av stor overkapasitet i pr-bransjen.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Ved halvgått løp i 2009 sier GK-sjef Stein Jacob Frisch til NA24 Propaganda at utviklingen har vært så ille som de trodde.

- Ja, konkurransesituasjonen er akkurat så anstrengt som vi antok. Byråer som rekrutterte for mange i 2008 må nå fallby dem til lave timepriser. Det presser prisene i deler av markedet, sier Frisch.

Rir bølgen
Han forteller at de i fjor tok sine forholdsregler for stormen som ventet.

- Vi ventet at 2009 ble et knalltøft år for hele bransjen. Når det blåser opp til storm har man to alternativer: Man rir bølgen, eller svelger vann. Vi har skalket lukene, revet seilene, begrenset rekrutteringen og trimmet kostnadene i hele Norden.

GK kom seg selv gjennom fjoråret med et driftsoverskudd på 11 millioner kroner

Rekrutterer flere enn vanlig
Storm til tross, selskapet varsler nå en offensiv høst. Den trimmede organisasjonen trenger forsterkninger.

- Vi kommer til å rekruttere flere enn vanlig i høst, for å håndtere oppdragsmengden. Våre folk har gjort en eksepsjonell jobb i et hardt marked og med høy arbeidsbelastning. Nå trenger vi flere som kan være med å håndtere blant annet tunge endringsprosesser for våre kunder, sier Frisch.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere