NA24.no

- Fantastisk Robinson-start

Sist oppdatert:
TV3 fikk en drømmestart på høstsesongen.

Høstsesongen på TV3 har startet bra. Også når flaggskipet Robinson ble hentet frem igjen på søndag.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Premieren på Robinsonekspedisjonen 2007 hadde bedre tall enn TV3s egenproduksjoner har hatt på lenge.

Rekord
- Dette er den mest sette egenproduksjon på TV3 siden Charterfeber gikk sin første sesong våren 2006, sier informasjonssjef i TV3, Glenn Ø. Støldal, til NA24 Propaganda.

I gjennomsnitt fulgte 215.000 tv-seere den første kampen om å vinne Robinson. Det ga TV3 en markedsandel på 14,2 prosent i det nasjonale fjernsynsuniverset. På det meste var 247.000 seere innom programmet.

Sist Robinson gikk på TV3 i 2004 hadde programmet et gjennomsnitt på sesongen på 269.000 seere. Siden den gang har landet fått en hel del nye tv-kanaler, noe som gjør konkurransesituasjonen annerledes, poengterer Støldal.

- Det er jo fantastisk og vi er superfornøyde med tallene, sier informasjonssjefen.

- God høst
TV3 skal til sammen sende 13 program av Robinsonekspedisjonen og har stor tro på dette og de andre norskproduserte programmene denne høsten.

- Vi har bare hatt en fantastisk start på sesongen og har hatt kjempebra tall på egenproduksjonene, så dette ser veldig bra ut, sier Støldal.

Snutter, hvor TV3 samarbeider med VG Nett, ble i snitt sett av 52.000 seere på sin premiere på søndag. Dermed ga programmet TV3 en markedsandel på 4 prosent i det nasjonale tv-universet.

Har du medietips? Ta kontakt med NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere