NA24.no

- Fungerte ikke like bra med kjole

Foto: Faksimile
Sist oppdatert:
- Det er lettere å se at hun holder på å kle på seg, mener Trygg Trafikk.

Tirsdag lanserer Trygg Trafikk årets kampanje for bruk av sykkelhjelm. Det forteller byrået bak kampanjen, Virtual Garden, i en melding.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

- Vi prøver å vise at det ikke er alle hjelmer som passer til alle antrekk. Gjennom årets kampanje vil vi vise at alle kan finne en hjelm som passer deres egen stil, sier Kristin Øyen i Trygg Trafikk til NA24 Propaganda.

Reaksjoner
Hun forteller at de prøvde å avbilde kvinnen med kjole, men at det ikke fungerte like bra.

- Det er lettere å se at hun holder på å kle på seg, sier Øyen.

Hun forteller at de så langt har mottatt en tilbakemelding fra en som ikke likte reklamen.

Vært naken før
Byrået som har laget kampanjen har brukt naken hud før. Sist var for Kreftforeningen med «Menn og kreft»-kampanjen.

- Dette har vært en krevende kommunikasjonsoppgave. Syklister har den høyeste skaderisikoen av alle trafikanter, og selv om alle vet at det er fornuftig å bruke hjelm, er det altfor mange som lar være. Slike komplekse holdninger er det alltid spennende å jobbe med, skriver Ole Petter Holen, rådgiver i Virtual Garden.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

I årets kampanje legger Trygg Trafikk vekt på å vise at det finnes mange ulike typer hjelmer.

Kampanjen går i 4 uker.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere