*Nettavisen* Økonomi.

- Fyttikatta, dette var bra saker

Sølvtaggen for februar 2012 går til TRY/APT for sitt interaktive game show, med en Scottish Fold som programleder. Foto: INMA

Sølvtaggen for februar er klar.

20.03.12 16:08

Sølvtaggen for februar 2012 går til TRY/APT for sitt interaktive game show, med en Scottish Fold som programleder. Juryen synes TRY/APT har vært flinke til å ta nett- og YouTube-fenomener på kornet. Med et flott håndverk og en gjennomarbeidet løsning ble dette en verdig første plass for februar måned.

1. PLASS til Try/Apt for jobben «Gjett prisen» for Finn.no.
Fyttikatta – dette var bra saker! TRY/APT klarte å sjarmere seg inn til en førsteplass med Gjett Prisen for Finn.no.

Finn.no hadde som mål å bli enda større på nett, og siden katter er blant det største på internett, gikk de rett og slett til anskaffelse av en katt. Sammen med TRY/APT laget de game showet «Gjett Prisen» med en katt i spissen. Gjettet man seg gjennom 9 prisdueller kunne man være med på å vinne dagens Gullpote for Hederlig Internett-innsats. En pote som var verdsatt til ikke mindre enn 49 millioner kroner.

- Vi hadde aldri trodd det skulle gi så god effekt. Vi gleder oss til fortsettelsen, sier Finns markedsdirektør Janne Jacobsen i en melding.

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

Dette var en sjarmerende, morsom og svært underholdende kampanje for Finn.no. En flott måte å vise frem alt man kan få tak i på Finn.no, og en løsning som skapte en veldig god stemning hos juryen. Med 1,3 millioner gjettede priser i kampanjeperioden kan man se at denne kampanjen har skapt et stort engasjement, skriver Jan Finnesand, juryleder i Sølvtaggen.

250 000 nordmenn besøkte Gjett Prisen på to uker, gullpotene er delt ut og konklusjonen er klar: Det blir mer katt på FINN.no.

- En pote opp for TRY/APT som leverte en passe bra snål kampanje for Finn.no, Finnesand i meldingen.

2. PLASS til IKEA Beröra.
SMFB og IKEA kom inn på andreplassen i februar måned med et helt nytt flatpakke produkt.

IKEA skulle lansere IKEA-katalogen for iPad og målet var å skape blest rundt lanseringen, samt få flest mulig til å laste ned appen. Ved å lage et helt nytt og flatpakket produkt til iPad sørget SMFB at IKEA kunne få PR og buzz rundt sin nye digitale katalog.

Dette var rett og slett en veldig god ide og en smart løsning for en lansering. Med tanke på sitt mål om å få PR og buzz, synes juryen de har klart dette på en spennende og nytenkende måte.

«Rett og slett veldig IKEAisk» oppsummerer juryen.

3. PLASS til KVIKK LUNSJ Søndagstur.
Inn på tredjeplass kom Kvikk Lunsj sin Søndagstur-app fra SMFB.

Kvikk Lunsj er et kjent og kjært norsk merkevareikon, som hadde som mål å ta eierskap til hele Norges offisielle turdag – nemlig søndagen, slik at de kunne befeste posisjonen som tursjokoladen hele året rundt.

Juryen synes at dette var å ta merkevaren på kornet – nesten så opplagt at juryen synes det var rart ikke Kvikk Lunsj har gjort dette tidligere. Med et skattekart, sosiale spredningsmuligheter, medaljer og et søndagslotteri er dette en app som kan passe for mange.

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

4. PLASS til Mr. Melk Winter Games
Hyper og Tine tar en 360 backflip inn på en fjerdeplass for mobilspillet Mr. Melk Winter Games.

Mr. Melk har tidligere hatt stor suksess med spill, noe som har vist seg å være en flott måte å engasjere målgruppen på. Spillet hadde som mål å vise at det er viktig med aktivitet og at melk (som inneholder proteiner, vitaminer og mineraler) er bra for kroppen.

Juryen synes spillet Mr. Melk Winter Games er en morsom aktivitet, med mange brett og et bra «gameplay». Med flott håndverk og en morsom utnyttelse av Mr. Melk falt dette spillet i «schmak» hos juryen, og nok til en fjerdeplass i februar måned.

Teamet bak månedens vinner bestod av:
Kreatører: Anders Holm og Sebastian Prestø

Konsulent: Ole Hustad¿

Prosjektleder: Mona Larsen¿

Flash: Emil Svensson og Thomas Nordahl¿

Design: Martin Klausen¿Utvikler: Thomas Sømoen¿

Filmproduksjon: Tangrystan v / Beate Tangre¿

Art Directors: Sindre Ivar Fosse Rosness og Bård Gabrielsen

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.