- Jeg er klar for taggen

Ruben Søgaard er til daglig administrerende direktør i Mediacom. Nå har han påtatt seg jobben som konferansier under årets Gulltagg.

Ruben Søgaard er til daglig administrerende direktør i Mediacom. Nå har han påtatt seg jobben som konferansier under årets Gulltagg. Foto: MediaCom

Søgaard tar jobben som konferansier.

Ruben Søgaard har jobbet med digitale medier siden midten av 90-tallet i byråer som Apt, Leo Burnett og Mogul Media, og har dømt og vunnet i flere kategorier i Gulltaggen. MediaCom har hatt stor suksess under ledelse av Ruben de siste fire årene og ble Norge største mediebyrå i 2010. I løpet av de siste fire årene, har Ruben fungert som styremedlem i INMA.

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

Les også: Slår gammel Gullrekord

Gleder meg veldig
Gleder du deg til å ta fatt på denne jobben?

- Det vil jo bli to intense døgn, men jeg gleder meg veldig til å kunne sette av tiden til fordypning og inspirasjon. For meg er nesten dagene etter Gulltaggen de beste, når man får reflektert litt over det man har hørt og kan ta med noe av det videre i det man jobber med, sier Ruben Søgaard til NA24 Propaganda.

Møter sitt eget forbilde
Hva syntes du blir mest spennende under åres tagg ?

- For meg personlig blir det å møte Sir Tim Berners-Lee, mannen bak World Wide Web. Han har hatt en høy stjerne siden jeg studerte informatikk på Blindern for snart 20 år siden og han fremstår fortsatt som visjonær. De som hadde utbytte av Kevin Kelly i fjor kan bare gjøre seg klare, sier han

Tror du vi vil få noen overraskelser i år ?
- Det er i så fall dumt å røpe nå, sier Søgaard.

Les også: Varsler endringer i Gulltaggen

Hva er grunnen til at du takket ja til denne oppgaven ?

- Jeg har jobbet med digitale medier siden midten av 90-tallet og har deltatt på Gulltaggen hvert år. Dette har i mine øyne vokst til å bli Norges mest spennende faglige arena og da ble det veldig fristende å si ja til å bidra i år, mener han.

Les også: Gulltaggen pusses opp

Har stor suksess
MediaCom har hatt stor suksess de siste året, hva er hemmeligheten til at du klarer å lede selskapet så bra ?

- Jeg er veldig priviligert som får lov til å jobbe med noen av de beste på sine områder, så mye av hemmeligheten er rett og slett flinke folk, opplyser Søgaard til NA24 Propaganda.

Hva er syntes du er mest spennende i bransjen for tiden sånn generelt?

- Det er tre ting som opptar meg nå: Mobile plattformer, endringene i konsum av levende bilder og nye måter å omsette reklame på. Vi har utrolig mye spennende foran oss de neste to årene!

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.