NA24.no

Foto: Junge, Heiko (SCANPIX)

- LSK har frekkhetens nådegave

Sist oppdatert:
LSK hevder de tar en Barcelona, men beholder mye av pengene selv. - Jeg fatter ikke hva de driver med, sier bergenser.

Lillestrøm lanserte mandag sitt samarbeid med Røde Kors og prosjektet «Vann for livet».

FØLG NA24 PÅ FACEBOOK

«LSK og Elkjøp tar en Barcelona - unik samarbeidsavtale i Norge», skriver LSK.

- Frekkhetensnådegave

- LSK har frekkhetens nådegave og burde bruke mer tid på banen og ikke på drakten, sier omdømmekespert Haakon Schrøder til NA24 Propaganda.

- Hva ønsker LSK egentlig å oppnå. Folk går på fotballkamp for en fotballopplevelse og for meg virker dette mer forvirrende enn klargjørende, fortsetter Schrøder.

Schrøder mener den beste måten å bedre omdømme til LSK og andre toppklubber er å få orden på økonomien.

- Når det er så slitsomt i toppfotballen økonomisk, burde ledelsen brukt mer tid på det enn dette her. God økonomi vil gi bra omdømme, så enkelt er der, sier Schøder.

Som Barcelona

Lillestrøm viser da til Barcelona som har gitt draktreklamen sin til Unicef. Men der stopper også likheten.

Barcelona gir bort alle pengene fra draktreklamen til Unicef, mens LSK beholder det meste av pengene selv.

Det LSKs hovedsponser Elkjøp Nordic som gir bort reklameplassen og gjør det mulig for Røde Kors å profilere prosjektet «Vann for livet».

«Prosjektet «Vann for livet» bygger brønner på landsbygda i Afrika. Rent vann bidrar til å gi mennesker bedre helse, forhindre spredning av sykdommer, styrke folks matvaresikkerhet og gi barn mulighet til å gå på skole i stedet for å lete etter vann», skriver LSK.

- Det er uten tvil mitt stolteste øyeblikk under mine 13 år i LSK og kunne få lov til å være først i Norge med å promotere en veldedig sak som «Vann for livet» på LSKs drakter. Dette er noe vi har drømt om lenge, og samtalene med Elkjøp rundt dette startet for et par år siden. Den gangen var ikke hovedsponsorplassen ledig. At Elkjøp nå gir oss muligheten til å gi bort draktplassen til «Vann for livet» er fantastisk bra, sier LSKs markedsdirektør Robert Lauritsen i en kommentar.

100 kroner per drakt

- Vi starter allerede i morgen. Alle som kjøper en LSK-drakt med «Vann for livet» på brystet bidrar med 100 kroner til prosjektet. Flere aktiviteter kommer, sier Lauritsen videre.

LSK mener at avtalen er utrolig omdømmebyggende, ikke bare for LSK, men hele fotball-Norge. LSKs merkevare vil bli forsterket og vil på sikt kunne skape enorme verdier om LSK forvalter dette på en riktig måte.

«Tidligere er det kjent at Barcelona har gjort nettopp det samme, og LSK er nå Norges eneste klubb som følger i det spanske storlagets fotspor», skriver LSK.

Elkjøp har vært den største bidragsyteren til «Vann for livet» siden 2008 og har samlet inn åtte millioner kroner hittil.

- Har ingen lykkeønskninger til LSK overhode

- Vi er opptatt av at dette skal være et synlig og engasjerende sponsorat. Vi håper at vi sammen med LSK, deres spillere, støttespillere og fans får løftet fram en viktig sak og samtidig generert mer midler enn tidligere, sier Ronny Blomseth, konsernsjef i Elkjøp Nordic, i en kommentar.

At Haakon Schrøder ikke har mye til overs for LSK, er vel ikke topphemmelig.

- Som bergenser har jeg ingen lykkeønskninger til LSK overhode, avslutter Schrøder med et smil.

NA24 Propaganda har prøvd å få tak i LSKs markedsdirektør Robert Lauritsen og medieansvarlig Ole Kristian Bakkene uten hell.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere