Gå til sidens hovedinnhold

- Mobilselskap setter liv i fare

Benytter du dette mobilselskapet? Da må du sørge for å ikke havne i en nødsituasjon.

Det britiske mobilselskapet Lycamobile skal ifølge det norske Post- og teletilsynet (PT) ikke oppfylle kravene om overføring av geografisk lokalisering av nødanrop til nødetatene.

Ifølge PT kan dette sette nordmenns liv og helse i fare.

«Manglende oppfyllelse av kravet til opprinnelsesmarkering kan medføre fare for liv og helse. En automatisk overføring av navn og adresse er spesielt viktig dersom personen som er i nød har vanskelig for å forklare hvor vedkommende befinner seg», skriver PT ifølge NTB.

Les også: - Prisjuks og brudd på norsk lov

Nå må Lycamobile betale en bot på 20.000 hver dag til feilen er rettet opp, samt en overtredelsesbot fra 1. august.

Selskapet fikk beskjed om mangelen allerede i mai, og hevder de er i stand til å oppfylle kravene innen 30. juli.

PT ga Telenor tillatelse til å stenge tjenestene de leverte til mobilselskapet Barablu i november i fjor. Årsaken var at Barablu, som solgte sine kontantkort under navnet Lycamobile, ikke innfridde sine økonomiske forpliktelser ovenfor Telenor.

For bare ett år siden stemplet PT-direktør Willy Jensen Barablu som det mest useriøse mobilselskapet vi har hatt i Norge.

Reklame

De beste kuppene du gjør på Milrab-salget