- Myndighetene truer bransjen

- Når man selger 90 dusjkabinett på telefonen på 2 dager, styrker deg meg i troen på at TM fortsatt er en målrettet, aktuell og kostnadseffektiv kanal også i 2012, sier daglig leder Sverre Strøm Torjuul.

- Når man selger 90 dusjkabinett på telefonen på 2 dager, styrker deg meg i troen på at TM fortsatt er en målrettet, aktuell og kostnadseffektiv kanal også i 2012, sier daglig leder Sverre Strøm Torjuul. Foto: Alexander Benjaminsen

DRS mener callsenter-bransjen er truet.

I desember 2011 ble Direct Response Service kåret til årets callsenter under Max Marketing Mix i Oslo. Åtte år med knallhard jobbing, har satt selskapet på kartet. Nå har de inngått et tett samarbeide med Electricbrandy.

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

- I DRS har vi alltid satt samtalekvalitet i høysetet, og at våre selgere og kundebehandlere er vårt «ansikt utad». Det har vært mye «støy» rundt denne bransjen tidligere, og derfor har det vært viktig for oss å ta tak i disse problemene og gjøre noe med det. Vi har vært veldig tydelige på å ta ansvar i Nordma, som er vår bransjeorganisasjon, og har i lang tid arbeidet for å heve kvaliteten, og bransjens renommé for telefonmarkedsføring og telefonsalg, og jeg føler vi er kommet langt på vei. Vi er blitt bedre, planleggingen og målgruppetenkningen er blitt bedre, og jeg mener at vi er inne i en god sprial om dagen, sier daglig leder i DRS, Sverre Strøm Torjuul i en melding til NA24 Propaganda.

Foto: Alexander Benjaminsen

- Da vi ble kåret til årets callsenter i desember fikk vi et positvt svar på dette, og prisen betyr selvfølgelig mye for oss.

Spennende samarbeide
- Vi trengte et seriøst salgsselskap i forbindelse med et prosjekt vi gjorde for en kunde. Jeg brukte mitt linkedin nettverk for å finne aktuelle kandidater ettersom det er lenge siden vi har brukt slike ressurser, opplyser han.

Sammen med et par andre dukket DRS opp, og de responderte meget ryddig på vår henvendelse, sier Øyvind Breen, Strategic Director i Electricbrandy i meldingen.

Samarbeid om oppgaven
- I prosessen briefet vi DRS rundt oppgaven, og fikk svært nyttig hjelp for å designe en egnet angrepsvinkel for bruk av telefon knyttet til den opgaven vi stod overfor. DRS har levert på alle områder, og har dessuten hatt en meget god oppfølging mot oss, noe som har vært viktig ettersom det er vi som er oppdragsgiver. Både gjennomføring, resultater og rapportering har vært bra håndtert, og vi er glade for å ha et selskap som DRS i vårt nettverk fordi vi ofte anser bruk av TM som et viktig supplement, enten det er for å støtte salg eller for å støtte andre initiativ våre kunder tar overfor egen kundemasse. TM brukt på riktig måte er både smart, fornuftig og en god måte å nå fram direkte i markedet på, sier Breen i meldingen til NA24 Propaganda.

DRS ble etbalert i 2004, men har røtter som strekker seg tilbake til slutten av 80-årene.

- Kundepleie er viktig
- Vår filosofi er at det skal være kundepleie i alt salg. Vi skal skape muligheter og målbare resultater for våre oppdragsgivere gjennom aktiv bruk av selgende kundepleie. Jeg ønsker ikke bruke for store ord, men vi ønsker å være handlekraftige, menneskeorienterte samt å skape verdier for kunder som blant annet teller Bokklubben og Riks-TV for å nevne noen av våre største oppdragsgivere.

Foto: Alexander Benjaminsen

DRS har i dag 115 ansatte på hel- og deltid, som selger varer og tjenester for et bredt utvalg av bedrifter og organisasjoner.

I 2011 hadde selskapet en omsetning på 24 milloner kroner med et resultat på 2,7 millioner kroner.

I 2012 er målet en omsetning på 33 millioner kronermed samme resultatgrad som i 2011.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.