*Nettavisen* Økonomi.

- Riktig og naturlig samarbeid

Edda Medias direktør Jan Moberg mener det annonserte nettsamarbeidet mellom A-pressen og TV 2 er logisk.

10.08.07 15:23

Han mener samarbeidet har ligget i kortene siden A-pressen kjøpte seg opp til halvparten av TV 2.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

- Det har ligget i kortene, det er i hvert fall slik vi på utsiden har oppfattet det. Så det er ikke overraskende, men det er utvilsomt riktig og naturlig, sier Moberg til NA24 Propaganda.

Mange på partnerjakt
- Alle er på utkikk etter måter å løfte sin trafikk på, og her får A-pressen en sentral motor, i Nettavisen, til å løfte trafikken på lokalavisenes nettsider. Vi har mange av de samme utfordringene, med mange lokalaviser og ingen sentral trafikkdriver, sier Moberg.

Han mener det vil komme flere partnerskap og sammenslåinger.

- Her hvor det var et felles eierskap så var det naturlig. For vår egen del så har vi samarbeid med blant annet Eniro. Vi, i likhet med de fleste andre i dette markedet, er kontinuerlig på jakt etter partnerskap som kan trekke opp trafikken. Noen er det mer naturlig å snakke med enn andre, sier Moberg.

Lokalt vs. sentralt
Moberg sier det er balansegang mellom det lokale og det sentrale.

- For vår del så ser vi at hovedparten av salget foregår lokalt. Det å introdusere en sentral trafikkmaskin skal man gjøre med forsiktighet. Slik det er i dag så er det nettopp det lokale som trekker annonsører her hos oss. Vi samarbeider faktisk med A-pressen på noe av radiosalget gjennom Mediasite, sier Moberg.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.