NA24.no

- Se og Hør betaler for Melnæs

Sist oppdatert:
Må Håvard Melnæs betale erstatning, tar Se og Hør regningen.

Høyesterett avgjør endelig hvorvidt Se og Hør brøt privatlivets fred da de skrev om bruddet mellom det tidligere Big Brother-paret Anette Young og Rodney Omdal Karlsen.

NA24 Propaganda – landets største medienettsted

Gulating lagmannsrett tilkjente Anette Young 105.000 kroner og Rodney Omdal Carlsen 160.000 kroner i erstatning. Dette er et atskillig lavere beløp enn hva Oslo tingrett dømte Se og Hør til å betale. Kjendisbladet har anket saken helt inn til Høyesterett.

Ironisk nok var det bokforfatter Håvard Melnæs som skrev den omstridte reportasjen i Se og Hør. Til VG sier Melnæs at han angrer på at han skrev artikkelen, men at han omtrent var den eneste som var på jobb i Se og Hørs redaksjon den kvelden.

NA24 – din næringslivsavis

I Håvard Melnæs' rettsforklaring bekrefter han at kjendiser som nekter å stille opp for Se og Hør får en røffere behandling enn dem som velger å samarbeide med bladet.

- Jeg står for det jeg har sagt i vitneforklaringen, sier Melnæs.

Taper Se og Hør også i Høyesterett, kommer Melnæs trolig til å bli dømt til å betale oppreisning. Men den må sjefredaktør Odd Johan Nelvik ta seg av.

- Hvis jeg taper, har jeg det skriftlig fra Se og Hør at de tar boten, sier Melnæs.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere