NA24.no

- Try var for små

Foto: OLIVIER MORIN (AFP)
Nordea er ute etter et nytt reklamebyrå.

Det har vært kjent en stund at Nordea bytter ut Try som reklamebyrå i Norge. Spekulasjonene har gått på at Nordea ønsket å bytte ut Try, etter at reklamebyrået har fått DnB Nor som ny kunde.

Til den svenske avisen Dagens Industri gir imidlertid Nordeas markedssjef i Norden, Tomas Björklund, en litt annen forklaring.

- For Try ble vi en aldeles for vanskelig kunde å jobbe med, ettersom de er et lokalt norsk byrå og ikke har de rette forutsetningene å virke på hele det nordiske markedet, sier Björklund til avisen.

Nordeas markedssjef skifter nå jobb, og det blir nyansatte Petri Nikkilä som vil ta avgjørelsen om hvilket reklamebyrå Nordea vil ha i Norden fremover. Nikkilä kommer sist fra Unilever-jobben i Sør-Afrika.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere