Mediekonsernet er nå i mål med nedbemanningen.

Utgangspunktet var at TVNorge-eier Discovery Networks skulle kutte om lag 35 årsverk for å frigjøre ressurser til å investere i nye forretningsområder som sport og det digitale.

– Det har vært en arbeidskrevende prosess, men vi har hatt en åpen og konstruktiv dialog med de tillitsvalgte gjennom hele arbeidet, og det ser ut til at vi kommer i mål uten konflikter eller oppsigelser. Det er jeg glad for, sier kommunikasjonsdirektør Espen Skoland i Discovery Networks til Nettavisen.

Her kan du tipse Nettavisens journalist på Epost, eller ring 02060.

Skoland forteller at enkelte fellesfunksjoner for de nordiske landene er lagt til Oslo, og selskapet ender dermed opp med å takke av i underkant av 30 kollegaer.

Hovedvekten av stillingene som forsvinner ligger i avdelingene som utfører sendetekniske operasjoner, men også kommunikasjonsavdelingen og områder innenfor salg er berør.

– Arbeidet med å bygge opp den nye organisasjonen er allerede i gang. Vi skal bruke høsten til å bygge opp sportskompetanse og styrke oss digitalt. Allerede i mars neste år settes vi på en av våre største prøver hittil, når vi overtar hele ansvaret for Tippeligaen, fortsetter i Discovery Networks.

Discovery Networks Norge er en norsk mediegruppe eid av det amerikanske TV-nettverket Discovery Communications. TV-huset består i hovedsak av åtte kanaler, deriblant TV Norge.

Les også: - Flere profiler ferdig i TV 2