NA24.no

80 millioner på tv-annonser

Sist oppdatert:
TV-distributører har svidd av 80 millioner på markedsføring hittil i år.

RiksTV, Viasat, Get og Canal Digital kjemper hardt om seerne de siste månedene.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

- Vi har hatt tunge kampanjer i Rogaland, der slukkingen startet. Nå er vi i gang i Østfold og Oslo og Akershus, sier informasjonsdirektør Svein Ove Søreide i RiksTV til Dagens Næringsliv.

RiksTV sto for 30 av annonsemillionene, mens Get, som har brukt minst, foreløpig er klokket inn til mer beskjedne syv millioner.

- Særlig RiksTV, som til overmål er deleid av NRK, brenner penger over åpne flamme. Det er helt hinsides, de er villige til å kjøpe kunder for enhver pris, sier administrerende direktør Gunnar Evensen i Get til Dagens Næringsliv.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere