NA24.no

Annonseveksten fortsetter

Annonsemarkedet har foreløpig vokst mer enn 12 prosent i år.

Det er internett og kategorien «andre medier» som opplever den største prosentmessige veksten.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Internett har vært vekstvinneren de siste årene. Når omsetningen for august regnes inn i tallene til Mediebyråenes Interesseorganisasjons (MIO) statistikk har nettet som annonsekanal økt med over 40 prosent siden i fjor.

De to største mediegruppene, dagspresse og tv, vokser med henholdsvis 9,4 og 3,2 prosent. Det er vekst i samtlige mediegrupper, men størst vekst har utendørs med 12,2 prosent vekst, kinoreklame med 16,2, direktereklame med 37,9, internett med 40,3 og andre medier med en vekst på 54,9 prosent.

Har du et medietips, ta kontakt med NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere