NA24.no

Apeland blir høyskolelektor

Foto: Eivind Røhne
Sist oppdatert:
Markedshøyskolen styrker fagområdet PR og kommunikasjon.

- Nils M. Apeland er en ung veteran i kommunikasjonsbransjen og vi er glade for å få ham til vår fagstab, sier rektor ved Markedshøyskolen, Trond Blindheim i en melding.

- Han er en dyktig foreleser med solide kunnskaper og har variert og verdifull erfaring som Markedshøyskolen vil få god nytte av. Ved å ha Nils i vår fagstab vil vi kunne kombinere vår forskningsbaserte undervisning med praksis fra næringslivet, forteller Blindheim.

Får ansvar for eget felt
Nils M. Apeland er spesialist innen omdømmebygging og har lang erfaring som rådgiver innen kommunikasjonsfaget. Han begynner som høyskolelektor i 40 prosent stilling fra 1. september, og vil ha ansvaret for spesialiseringsfaget i PR- og omdømmebygging som begynner i januar. Apeland har i flere år vært timeforeleser Markedshøyskolen.

Vil jobbe med formidling
- Et av mine ønsker da jeg sluttet i min forrige jobb, var å bruke mer tid på formidling. Markedshøyskolen har en dyktig og inkluderende faglig stab, som jeg gleder meg til å bli tettere knyttet til. Det er ærefullt å få være med på skolens økte satsing på PR- og omdømmefaget, sier Nils M. Apeland i meldingen.

Nils M. Apeland vil fortsatt holde foredrag og drive med rådgivning gjennom sitt eget selskap Bedre Kommunikasjon, og som assosiert partner i rådgivingsselskapet First House.

- Kombinasjonen av jobben som høyskolelektor og rådgiver er god både for meg, for Markedshøyskolen og for mine oppdragsgivere. Jeg kan bringe hverdagen inn i klasserommet og bringe ny forskning ut til kundene mine, avslutter Apeland i meldingen.

Ung veteran
Apeland er utdannet innen PR og markedsføring ved Norges Markedshøyskole og University of Wisconsin, USA. I 17 år var han rådgiver i Apeland Informasjon og leder for selskapets analysegruppe, før han startet eget firma 1. april i år. Nils har jobbet som lærer og frilansjournalist, og er fast kommentator i Kommunikasjonsforeningens medlemsblad. Han er også kjent for å ha skrevet Norges første bok om omdømme, ”Det gode selskap”, og ble i 2007 tildelt kommunikasjonsbransjens første hederspris i ”Gullkorn” for sitt bidrag til kommunikasjonsfaget i Norge. Han er bosatt på Haslum i Bærum, er gift og har tre barn.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere