NA24.no

Foto: Eivind Røhne

Apeland klar med nytt selskap

Satser alene

Kommunikasjonsrådgiver Nils M. Apeland (41) lanserer Bedre Kommunikasjon AS. I motsetning til andre byråer, satser han ikke på å vokse, men være seg selv.

– Mange ledere og kommunikasjonssjefer trenger ikke en hel hær konsulenter. De trenger en som kan se deres problemer utenfra. En som kan gi dem konkrete råd om hvordan det de gjør kan bli bedre. Der kommer jeg inn, skriver Apeland i en melding.

Navnet Bedre Kommunikasjon er inspirert av andre enkle firmanavn.

– Jeg liker selvforklarende navn som Garderobemannen, Bilmegleren og Store sko. Jeg synes det var nok fancy og greskinspirerte navn i bransjen. Derfor ble det Bedre Kommunikasjon.

Liker å snakke i forsamlinger
I tillegg til å tilby store og små kunder et blikk utenfra med å skape bedre analyser, bedre strategier og bedre budskap, satser Apeland på foredrag.

– Jeg har holdt et hundretalls foredrag og forelesninger de siste årene, og får gode tilbakemeldinger. Jeg har utviklet syv ulike foredrag, og jobber med flere, sier han.

For det meste er det offentlige virksomheter, kommuner, organisasjoner eller bedrifter som tar kontakt, og Apeland har allerede flere oppdrag på plass. 12. april skal han snakke på Gulltaggen.

Imponert over First House
For å ta hånd om større oppdrag og sikre spisskompetanse, har Apeland knyttet seg til seg flere samarbeidspartnere, og er Assosiert partner i First House.

– First House har imponert meg. Her er det sjeldent mye kompetanse og erfaring på ett sted, og likevel en raushet og ydmykhet som jeg setter stor pris på. Bjørn Richard Johansen og Per Høiby har en unik evne til å få folk til å fungere sammen, skriver han. Oppdragene vil gå begge veier. Noen ganger vil Apeland trekke inn First House. Andre ganger vil de trekke på ham.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere