Gå til sidens hovedinnhold

Barbert trønder

Trønder-Avisa kuttet både omsetning og overskudd i første halvår.

Omsetningen i Trønder-Avisa gikk ned med 3,4 millioner kroner i første halvår, sammenlignet med samme periode i fjor. Resultatet før skatt sank med to millioner og landet på 4,4 millioner kroner.

- Vi skal komme oss godt gjennom det verste medieåret på mange år, sier administrerende direktør/sjefredaktør Arve Løberg i Trønder-Avisa i en pressemelding.

Selv om annonseinntektene på papir i første halvår viste en svikt på 16 prosent, så hentet avisa igjen mye av det tapte gjennom noe webinntekter, og ikke minst en vekst i opplagsinntektene på 7,2 prosent i første halvår.

- Vi er meget godt fornøyd med at vi makter å holde opplaget på papiravisa gjennom de turbulente tider vi er inne i. Ved utgangen av første halvår har vi en nedgang på vel 100 eksemplarer eller ca. 0,5 prosent. Det viser at nordtrønderne setter pris på den daglige papiravisa, sier sjefredaktøren, som ved utgangen av halvåret hadde 23.005 i opplag.

Trønder-Avisa kuttet kostnadene med to prosent i første halvår.

- Vi jobber videre med å tilpasse kostnadene til et lavere annonsemarked. Samtidig ser vi hele tiden på muligheten for å lage et bedre avis- og nettprodukt. Vi føler oss sikre på at det er viktig å investere i det redaksjonelle avisproduktet. Det har vi gjort de siste årene, og vi har tro på den strategien vi har valgt, sier Løberg.

Reklame

Strømsjokk: Så mye billigere er fastpris enn spot