Best i sin bransje

Gründer og administrerende direktør i FotoVideo, Roar Sandvik, takker for prisen.

Gründer og administrerende direktør i FotoVideo, Roar Sandvik, takker for prisen. Foto: OHF

FotoVideo ble Årets Handels- og Servicebedrift i Oslo 2011.

Byutviklingsbyråd Bård Folke Fredriksen delte glad og stolt ut prisen Årets Handels- og Servicebedrift i Oslo 2011 til fotobutikken FotoVideo på OHFs sommerfest i går kveld. Prisen deles ut hvert år på bakgrunn av bedriftens prestasjoner det foregående året. Hensikten er å stimulere til økt kvalitet, høyere servicenivå og mer kunnskap i handels- og servicenæringen.

OHF hadde i samarbeid med Oslo kommune, Aftenposten og Nordea nominert disse ti kandidatene i år: Clas Ohlson, Löplabbet, Storo Storsenter, Teppeabo, Mester Grønn, FotoVideo, Enklere Liv, Tanum, Studio G12 og XXL, melder OHF i en melding.

De nominerte må ha utmerket seg positivt på følgende områder foregående år:

  • Oppfyllelse av strategiske mål
  • Salgs- og lønnsomhetsutvikling
  • Markedskommunikasjon og aktiviteter
  • Miljø, sikkerhet og trivsel både for kunder og ansatte
  • Service- og kundebehandling
  • Utvikling av nye konsepter og nytenkning i handel og service
  • Bedriftens relasjoner til eget miljø
  • Juryens begrunnelse:

FotoVideo har med butikken i Møllergata 4 og nettbutikken, utviklet seg til å bli en av landets største og beste butikker innen sin bransje. Gjennom et bredt vareutvalg, kvalitetsprodukter, god service og fagkunnskap, har FotoVideo opparbeidet seg mer enn 50 000 aktive og engasjerte kunder.

Selv om FotoVideo ikke har den beste beliggenheten i Oslo sentrum, så har de gjort seg attraktive med en moderne og makeløs butikk som blant annet rommer en spennende varepresentasjon, egen bildeproduksjon, serviceverksted, fotokafé med utstillinger og konkurranser, og lokaler til et omfattende og populært kursprogram. FotoVideo tiltrekker seg også kunder via en informativ og brukervennlig hjemmeside, og produktprisen er den samme om du handler i butikk, per telefon eller på nett.

Årets vinner synliggjør seg via nye og utradisjonelle markedsføringskanaler som sosiale medier, på arrangement og festivaler, og besørger et godt omdømme med god kundebehandling. Vinnerbedriften likebehandler kunden – alt fra hobbyfotografen til den profesjonelle – og har et tilstedeværende og kunnskapsrikt personale som sørger for tett oppfølging av kundene.

FotoVideo kan vise til økt omsetning og høy kundelojalitet. De har investert betydelig i sine lokaler, blant annet gjennomført et stort sikkerhetsprosjekt. Bedriften har en positiv utvikling, og målet er å bli den ledende aktøren i Norden med hovedvekt på foto og video. Gründer og administrerende direktør, Roar Sandvik, er beredt på å møte konkurranse i markedet med profesjonalitet og fagkompetanse.

Årets jury har bestått av:

  • Direktør Gunnhild Haugen, Næringsetaten i Oslo kommune
  • Banksjef Truls Blakstad, Nordea Bank Norge
  • Annonsedirektør Knut Fredrik Ramstad, Aftenposten
  • Forskningssjef Per Gunnar Rasmussen, Institutt for Bransjeanalyser
  • Administrerende direktør Gunnar Larssen, Oslo Handelsstands Forening

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.