NA24.no

Bjerketvedt tenker nytt

Foto: Ørn E. Borgen (SCANPIX)
NTB lanserer nye forretningsområder og profiler.

Nyhetsbyrået Norsk Telegrambyrå (NTB) og bildebyrået Scanpix er slått sammen og heter nå NTB. Samtidig velger NTB å strukturere virksomheten i fem forretningsområder. Merkenavnet Scanpix lever videre som NTBs bildebyrå under navnet NTB scanpix.

Flere formater
- De siste tre-fire årene har NTB vært i vekst og utvikling. Nyhetstjenesten, selve kjernevirksomheten, leveres i stadig flere formater til stadig flere kunder. I tillegg har selskapet vokst ved produktutvikling og oppkjøp. I dag kan vi tilby et multimedialt mangfold av tekst, bilder, levende bilder, grafikk, mm. Mediene er fortsatt vår største og viktigste kundegruppe, samtidig vokser vi som leverandør av tjenester og innholdsprodukter på andre markeder, sier sjefredaktør/administrerende direktør Pål Bjerketvedt i NTB i en pressemelding.

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

Den nye merkevarearkitekturen skal bidra til å tydeliggjøre NTBs brede tilbud mot eksisterende og nye kunder, som totalleverandør av innholdsprodukter. De fem forretningsområdene bærer navnene NTB nyheter, NTB scanpix, NTB tema, NTB info og NTB kompetanse.

Mer tydelig
- Vi har gjennomført en omfattende prosess for å rydde opp i det mangfoldet vi representerer og tydeliggjøre hva vi faktisk kan tilby, sier Anna Weslien, kommersiell direktør i NTB og ansvarlig for arbeidet med nye forretningsområder og ny merkevareprofil i pressemeldingen.

Frank Kommunikasjon står bak utforming av ny profil.

- Den nye visuelle profilen til NTB gjenspeiler selskapets kjernevirksomhet: Informasjon. Selskapets råmateriale er informasjon, et grunnstoff som nye produkter kan videreutvikles fra. Profilens hovedelement, krystallmønsteret, representerer dynamiske elementer som viser det mangfoldet NTB leverer, både i selve nyhetstjenesten og i form av et stort utvalg av produkter og tjenester, sier Oscar Michaelsen i Frank Kommunikasjon i meldingen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere