*Nettavisen* Økonomi.

Blindheim pynter bruden

Rektor ved Markedshøyskolen, Trond Blindheim.

Rektor ved Markedshøyskolen, Trond Blindheim. Foto: Solum, Stian Lysberg (Scanpix)

Markedshøyskolen lanserer nye studiespesialiseringer.

06.04.10 09:33

Markedshøyskolen melder at de starter med ni nye studiespesialiseringer til høsten. Av disse finner man blant annet markedsføringsledelse, reiseliv- og hotelledelse og innovasjon.

- Vi spisser tilbudet for å få en enda skarpere profil på markedsfagene, og for å gi studentene større valgfrihet og fordypningsmulighet, sier rektor Trond Blindheim, i meldingen.

Endringen tilpasses EUs standard.

- Vi har tilpasset studiemodellen til EUs standard, med 7.5 studiepoeng per fag, mot 10 studiepoeng før. Dermed får studentene fire fag per semester, mot tre nå, sier Blindheim.

Uavhengig av studieretning, kan studentene nå velge fritt mellom ni spesialiseringer i det andre studieåret. Dette er blant annet spesialisering innen internasjonal markedsføring, salgsledelse, hotell- og restaurantledelse, PR og omdømmebygging, Scandinavian leadership og spansk språk og kultur.

- Mange av studentene synes det er vanskelig å velge spesialisering før de har begynt på høyskolen, og lest seg litt opp på fagene. Derfor trenger de ikke å velge før de kommer til 2. år i den treårige bachelorutdanningen, sier Blindheim.

Markedshøyskolen tar opp 500 nye studenter fra høsten.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.