Blir redaktør i «Spirit»

Redaktør Pål Kaalaas i Spirit

Redaktør Pål Kaalaas i Spirit Foto: (Chili Publications AS)

Pål Kaalaas blir redaktør i ungdomsmagasinet.

Redaktørjakten for Norges største ungdomsmagasin er over. Et nytt talent er på plass i sjefsstolen og lover tidenes løft for ungdomsmagasinet, både på nett og print, melder magasinet

Etter lang tids leting har «Spirit» nå hentet Pål Kaalaas. 29-åringen har nå avsluttet sin jobb i Kristiansand Avis for å ta over roret I Spirit

- «Spirit» har en lang tradisjon for å dyrke fram nye talenter i mediebransjen, og vi ser frem til en sommer med en styrket satsing på Spirit, sier Pia Tryland, daglig leder i Chili Publications.

«Spirit» har et opplag på 45000 eksemplarer, og deles ut på over 600 steder over hele landet, deriblant videregående skoler, folkehøgskoler, universiteter og høyskoler. Etter en periode med profilerte gjesteredaktører som Omer Bhatti, Jesse Jones og Linni Meister er den ferske redaktøren klar til å bygge profilen til magasinet i alle mediekanaler, heter det i meldingen.

- Jeg har som mål å bygge videre på det solide produktet leserne har lært å kjenne Spirit som gjennom de siste 17 årene. Jeg vil ha et sterkt fokus på papirmagasinet, men vil også rette blikket mot andre plattformer. Spirit har en ung lesergruppe, og vi må være tilgjengelig for disse uansett om de sverger til smarttelefoner, nettbrett eller laptop, sier Kaalaas, som har en journalistkarriere bak seg som inkluderer både Se og Hør, Fædrelandsvennen og frilansarbeid for nettpublikasjoner som Side 2 og bt.no.

- «Spirit» skal sette dagsorden innen populærkulturen, slik magasinet er kjent for å gjøre. På alle kanter av landet skjer det spennende ting, og Spirit skal være like aktuelt å plukke opp uansett om en bor i hovedstaden, Tromsø eller Kristiansand. Målet er å engasjere, provosere og informere på både papir og nett, men også involvere leserne i den videre utviklingen av magasinet, sier Kaalaas.

Chili Publications utgir også motemagasinet «VIXEN» og skjønnhetsmagasinet «BEAUTY», samt kundemagasiner og oppdragsbasert medieinnhold.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Økonomi

Annonsebilag