NA24.no

Braksuksess med utendørsreklame

JCDecaux gikk på sitt beste år noensinne i fjor.

Utendørsreklameselskapet JCDecaux økte omsetting i 2006 med 13 prosent til 177 millioner kroner, skriver selskapet i en pressemelding.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

All time high
Driftsresultatet endte på 9,6 milioner kroner som er en økning på 20 prosent sammenlignet med 2005.

2007 ser så langt ut til å bli det beste året noensinne for JCDecaux omsettingsmessig og halvårstallene fra konsernet peker også mot et meget godt år.

- Det er full fart i mediemarkedet og for vår del går vi mot nok en all time high i 2007. Medieinntektene våre vokser med i området 20 prosent - som er langt mer enn markedet generelt, sier administrerende direktør i JCDecaux Norge Øyvind Markussen.

Spennende høst
Ifølge pressemeldingen er det mange årsaker til veksten. Selskapet understreker at den viktigste grunnen er at de største annonsørene ønsker kvalitet og sentralt plasserte reklameinstallasjoner.

- Særlig ser vi vekst innen gatemøbelreklame, kjøpesentre og flyplassreklame, sier Markussen.

Nå ser han frem til et andre halvår hvor konkurransen blir skarp.

- Vi står foran en spennende høst med konkurranse om reklamerettighetene på alle norske flyplasser. Videre starter vi utbyggingen av den største norske gatemøbelkontrakten som består 700 leskur med reklame i Rogaland. Dette vil gi JCDecaux mulighet til å innta markedsleder rollen innen utendørsreklame, forklarer Markussen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere