*Nettavisen* Økonomi.

Bråstopp for bilreklame

Fall på nesten flere milliarder.

09.06.09 09:41

Det er bilbransjen som trykket hardest på bremsepedalen i USA. Bransjen har kuttet nesten en tredjedel av reklameinvesteringene i første kvartal, sammenlignet med første kvartal 2008.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Det viser de ferske Nielsen-tallene.

Mens bransjen omsatte for 2,6 milliarder dollar i 2008, drøyt 16 milliarder norske kroner, har omsetningen falt til 1,8 milliarder dollar, litt over 11,5 milliarder norske kroner.

Av kanalene er det spansk kabel-TV som faller minst i omsetning med 1,1 prosent i første kvartal, tett fulgt av vanlig kabel-TV og internettannonsering.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

Totalt falt reklameomsetningen med 3,8 milliarder kroner sammenlignet med første kvartal 2008 til en omsetning på totalt 179,6 milliarder kroner.

Se alle tallene her

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag