*Nettavisen* Økonomi.

Charterfeber hos seerne

TV3 hadde sin beste premiere så langt, og TVNorges seere tenner på eksotiske Thailand.

Onsdag gikk seerne i luksusfellen på TV3, torsdag hadde kanalen gode tall med Charterfeber.

NA24 Propaganda - landets største medienettsted

- Kjempestart
Seerne er fenget av det folkelige på TV3 og torsdag fulgte på det meste en kvart million nordmenn sine landsmenn på chartertur til Mallorca.

I gjennomsnitt fulgte 162.000 norske tv-seere starten på ferieeventyret. Det betyr at én av ti norske seere så på programmet.

Til sammenligning fulgte i gjennomsnitt 121.000 seere den andre sesongen og 132.000 første sesongen.

- Begge de to sesongene gikk på søndag, derfor er det enda morsommere at vi hadde slike tall på en torsdag. Dette er en suksess, sier informasjonssjef i TV3 Glenn Ø. Støldal.

- Hvordan ser dere på utsiktene for denne sesongen?

- Det er tydelig at programmet treffer hos seerne. Det er ren underholdning og det er folkelig, derfor er vi veldig optimistiske i forhold til resten av sesongen, sier Støldal.

Rekord
Hos konkurrenten TVNorge gikk kanalen på en ny rekord med programmet Et lite stykke Thailand.

I gjennomsnitt fulgte 379.000 nordmenn programmet som siden premieren har økt seerskaren med unntak av ett program. Det medfører at hver femte tv-seer i tidsrommet så på programmet da det ble sendt torsdag kveld.

- Det er fantastisk morsomt at dette programmet får så mange seere, sier programdirektør i TVNorge Eivind Landsverk.

Det er Skottland film som står bak konseptet, og enn så lenge er det uvisst

- Nei, men vi er i dialog med produsentene bak prosjektet om nye ting. Det er usikkert om det blir mer Thailand, Vibeke Skoftland og Thale Kristine Skeidsvold har gjort et veldig godt arbeid, så vi ønsker å jobbe mer med dem, sier en meget fornøyd programdirektør.
Har du medietips? Kontakt NA24 Propaganda

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag